به نام خداوند مهربان

جلسه ی بیست و نهم ۵/۲/۱۳۹۷

پایه ی اول: در این جلسه موضوع تفکر نقاد از طریق ایفای نقش و نمایش در کلاس اجرا شد و دانش آموزان به بررسی عملی ابعاد تفکر نقاد پرداختند. در ادامه نیز فعالت های مربوط به دقت و تمرکز شنیداری در قالب بازی انجام شد.

پایه ی دوم: در این جلسه دانش آموزان به سرفصل حل مساله و تفکر نقاد در قالب داستان خوانی و ایفای نقش پرداختند و با نحوه ی داشتن نگاه نقادانه به مسائل از طریق کلیپ آشنا شدند. این فعالیت علاوه بر تقویت مهارت های شناختی لازم برای تفکر نقاد و حل مساله، توانایی خواندن و شنیدن را نیز در دانش آموزان تقویت می کند.

پایه ی سوم: دانش آموزان در این جلسه با موضوع احساسات اصلی و نحوه ی مقابله با احساس غم و ناراحتی باتوجه به ضرورت های کلاسی آشنا شدند و در قالب بازی به انجام فعالیت هایی به منظور بهبود خلق مثبت خود پرداختند.

پایه ی چهارم: در این جلسه ضمن ارایه ی کارهای خلاقانه ی دانش آموزان، موضوع تفکر نقاد پس از مشاهده ی کلیپ آموزشی مورد بررسی قرار گرفت و دانش آموزان در قالب نظریه ی تحلیل رفتار متقابل به تحلیل رفتار شخصیت های فیلم پرداختند. پیشنهاد می شود اولیای عزیز نیز با ایجاد فرصت های مناسب، دیدگاه کودک در مورد وقایع را شنیده و با تقویت قوه ی تحلیل، توانایی تفکر نقاد را در او رشد دهند.

پایه ی پنجم و ششم: در این جلسه دانش آموزان به مرور مطالب و آموخته های خود در کلاس پرداختند و کاربرد عملی آن ها در زندگی را بیان کردند. در ادامه نیز روش های صحیح برنامه ریزی با توجه به ضرورت موجود، همراه با دانش آموزان بررسی شد.