به نام خداوند مهربان

جلسه ی بیست و هفتم ۱۸/۱/۱۳۹۷

پیش دبستان: با توجه به ضرورت های موجود، دراین جلسه نو آموزان به مساله ی دوستی، احترام و روابط بین فردی به صورت مجدد پرداختند. در این زمینه با استفاده از کلیپ آموزشی، نحوه ی احترام به دوست مورد گفت و گو قرار گرفت و در ادامه با استفاده از روش های خلاقانه، نوآموزان به بازتعریف قوانین کلاسی پرداختند تا بتوانند در جهت درونی سازی هرچه بیشتر نظم پیش روند. انتظار می رود اولیای عزیز نیز از طریق تاکید عملی بر رفتارهای مودبانه، در درونی سازی آن ها نقش مهم خود را ایفا نمایند.

پایه ی اول: باتوجه به شروع سال جدید و فاصله ی زمانی ایجاد شده از طریق تعطیلات، در این جلسه سرفصل خلاقیت با تاکید بر احترام به دوست و تقویت روابط دوستانه مورد توجه قرار گرفت. در این راستا دانش آموزان به ساخت هدیه ای خلاقانه برای همکلاسی شان پرداخته و از جملات مثبت برای انتقال حس خوب و احترام به دوست استفاده کردند.

پایه ی دوم: به منظور تقویت روحیه ی خلاقیت از طریق تاکید بر مولفه های سیالیت، بسط و پرداختن به جزییات، در این جلسه دانش آموزان به تکمیل خلاقانه ی داستان پرداختند و در ادامه فعالیت  دیگری به منظور تقویت دقت دیداری صورت گرفت. پیشنهاد می شود اولیای عزیز نیز از طریق تشویق کودک به ادامه ی خلافانه ی داستان، به رشد این مولفه کمک کنند.

پایه ی سوم: در این جلسه دانش آموزان داستان های خلاقانه ی خود را کامل کرده و برای دوستان شان در کلاس خواندند. در ادامه به منظور تقویت روحیه ی تفکر خلاق و انتقادی، پس از مشاهده ی کلیپ آموزشی، بارش ذهنی در مورد محتوای کلیپ صورت گرفت و دانش آموزان با دیدگاه های مختلف آشنا شدند. این امر می تواند از طریق تقویت انعطاف پذیری شناختی، منجر به رشد خلاقیت شود و دیدگاه دانش آموزان در مورد وقایع را گسترش دهد.

پایه ی چهارم: در ادامه ی فعالیت هفته ی قبل، تکمیل کاردستی خلاقانه و توضیح در مورد آن در جلسه ی حاضر انجام شد. این فعالیت علاوه بر رشد خلاقیت، در تقویت مهارت کارگروهی، هماهنگی چشم و دست و استفاده از ابزار نیز بسیار موثر می باشد.

پایه ی پنجم و ششم: به منظور تقویت خلاقیت، در این جلسه دانش آموزان به ساخت اوریگامی بدون استفاده از آموخته های قبلی پرداختند و با نقش آن در رشد شناختی به صورت ضمنی آشنا شدند که در جلسات بعد پیگیری خواهد شد.