به نام خداوند مهربان

جلسه ی بیست و پنجم ۱۹/۱۲/۹۶
پیش دبستان: در این‌جلسه نو آموزان به مرور مهم‌ترین مواردی که در کلاس مهارت های زندگی آموختند، پرداختند و در ادامه بازی احساس سنج را جهت آشنایی بیشتر با احساسات انجام دادند. همچنین به منظور تقویت دقت شنیداری، فعالیت دیگری نیز در قالب بازی انجام شد.
پایه ی اول و دوم: در این جلسه دانش آموزان ضمن انجام فعالیت دقت و تمرکز، به انجام بازی مرتبط با احساسات پرداختند.‌ انجام این بازی ها ضمن کمک به تنظیم هیجانی، می تواند در رشد مهارت همدلی و ذهن خوانی در دانش آموزان نیز موثر واقع شود و اولیای عزیز می توانند آن را در موقعیت های مختلف با دانش آموز اجرا کنند.‌
پایه ی سوم و چهارم: دراین جلسه دانش آموزان به مرور آموخته های عملی خود در کلاس مهارت های زندگی پرداختند و به این سوال پاسخ دادند که حضور در کلاس به حل مسایل شان چه کمکی کرده است. این امر می تواند در تقویت حس خودکارآمدی موثر واقع شود و جمع بندی مناسبی از آموخته ها در ذهن دانش آموز شکل دهد.‌ همچنین فعالیت دقت و تمرکز نیز به عنوان بخش پایانی کلاس اجرا شد.
پایه پنجم و ششم: با توجه به نقش مهم ” هدف گذاری” در روشن سازی مسیر و برنامه ریزی برای نحوه ی تحقق اهداف، در این‌جلسه دانش آموزان به صورت عملی با نحوه ی هدف گذاری برای سال جدید آشنا شدند. در این زمینه دانش آموزان در ابتدا مشخص کردند تا چه حد به اهداف خود در سال گذشته رسیده اند و برای اهداف خود در سال جدید چه برنامه ای دارند. باتوجه به اهمیت این مولفه به عنوان یکی از ویژگی های افراد موفق، پیشنهاد می شود اولیای عزیز نیز فرایند مشخص کردن اهداف خود را در حضور دانش آموز داشته باشند و از این طریق براهمیت آن در عمل تاکید نمایند.