به نام خداوند مهربان

جلسه ی بیست و چهارم ۱۲/۱۲/۹۶
پایه ی اول و دوم: باتوجه به ضرورت آشنایی دانش آموزان با فعالیت نوروز، در این جلسه احساسات اصلی و فرعی (غم، شادی، ترس، خشم، نگرانی، رضایت، غرور، تعجب و…) از طریق مشاهده ی فیلم و انجام فعالیت کلاسی و ساخت کاردستی احساس سنج پیگیری شد. در این راستا دانش آموزان تشویق شدند تا ضمن شناسایی احساسات خود در طی روز، آن ها را ثبت کنند و در گام بعدی برای افزایش احساسات مثبتی از قبیل شادی برنامه ریزی کنند.‌ پیشنهاد می شود اولیای عزیز نیز در راستای فعالیت نوروزی، دانش آموزان را به اجرای این تمرین در منزل ترغیب کنند و از این طریق به خودآگاهی هیجانی خود و فرزند عزیزشان کمک کنند.
باتوجه به همزمانی این هفته با بازارچه مهربانی، تاثیر انجام فعالیت های خیرخواهانه از جمله کمک کردن به دیگران بر افزایش حس شادی و رضایت نیز مورد بررسی قرار گرفت و دانش آموزان در مورد آن گفت و گو کردند.
پایه ی پنجم و ششم:
در این جلسه ضمن توضیح انواع احساسات، دانش آموزان از طریق فعالیت عملی و بازی تلاش کردند تا حالات هیجانی مختلف را در چهره ی خود نمایش دهند و در ادامه، ضمن شناخت حالت هیجانی غالب در چهره ی خود، برای بهتر کردن آن برنامه ریزی کردند.‌ همچنین فعالیت های دانش آموزان این کلاس برای بازارچه مهربانی و تاثیر آن بر حس رضایت و شادی خودشان مورد بحث قرار گرفت.