به نام خداوند مهربان

جلسه ی بیست و دوم ۲۸/۱۱/۹۶

پیش دبستان

در این جلسه ابتدا فعالیت های انجام شده در خصوص سرفصل خودآگاهی بررسی و سپس به کمک دانش آموزان در کلاس نصب شد. در ادامه و به منظور آگاهی بخشی بیشتر در زمینه ی خودآگاهی جسمانی، مبحث ” دندان و چگونگی مراقبت از آن” مورد بررسی قرار گرفت. سپس دانش آموزان به ساخت کاردستی در مورد چگونگی مراقبت از دندان پرداختند و آن را در کلاس نصب کردند.

پایه ی اول

با توجه به نیاز به زمان بیشتر جهت پوشش دهی مطالب درس ریاضی، این جلسه از کلاس به درس های پایه اختصاص داده شد.

پایه ی دوم

در این جلسه دانش آموزان در جهت تکمیل سرفصل خودآگاهی (شناخت خود و عزت نفس) به انجام فعالیت ذره بین مثبت پرداختند و ویژگی های مثبت خود را در گفت و گوی کلاسی پوشش دادند. در ادامه کاردستی های دانش آموزان در کلاس نصب شد. همچنین به منظور ارتقا عزت نفس کودکان، انتظار می رود والدین عزیز نیز ویژگی های مثبت رفتاری  و جسمی را به کودک بازخورد دهند.

پایه ی سوم

با توجه به اهمیت مساله ی شناخت و ابراز هیجانات مختلف به ویژه خشم، در این جلسه دانش آموزان به کمک نمایش با شیوه ی  صحیح مدیریت خشم آشنا شدند و در مورد آن به گفت و گو پرداختند. این موضوع در جلسات بعد نیز ادامه خواهد داشت.

همچنین با توجه به مسایل بین فردی نیازمند کسب مهارت، فعالیت عکس و مکث نیز اجرا شد. هدف آن است که دانش آموزان بتوانند مسایل خود را بهتر و مستقلانه تر حل کنند و دوستی های خود را به بیش از دو نفر گسترش دهند.

پایه ی چهارم

در این جلسه دانش آموان از طریق مشاهده ی فیلم آموزشی با مغز به عنوان رییس بدن آشنا شدند و اجزای مختلف آن را شناختند.

پایه ی پنجم و ششم

دانش آموزان در این جلسه به اجرای آزمایشی فعالیت مربوط به پژوهش پرداختند.