به نام خداوند مهربان

جلسه ی هفتم ۱۷/۸/۱۳۹۶

پایه های اول، دوم، پنجم و ششم: به مناسبت روز دانش آموز و تدارک برنامه های مرتبط از طرف مدرسه، کلاس مهارت های زندگی دراین روز تشکیل نشد.

پیش دبستان: در این جلسه نوآموزان به به تمرین گوش دادن از طریق فعالیت های مربوط به آن پرداختند. همچنین موضوع مهم ادب و احترام نیز از طریق کتابخوانی و مشارکت نوآموزان پیش رفت.

پایه ی سوم: دانش آموزان کلاس سوم در این جلسه به تمرین عملی همکاری پرداختند. در جهت آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان با معیارهای رفتار همکارانه، اعضا در قالب دو تیم به ارایه ی نمایشی در این زمینه پرداختند و سپس میزان رفتارهای همکارانه ی خود را ارزیابی کردند. انتظار می رود در منزل نیز از طریق رفتارهایی مانند گوش دادن، تقسیم کار و بازخورد مثبت بعد از انجام وظیفه، این رفتارها در دانش آموزان نهادینه شود.

پایه ی چهارم: در ادامه ی سرفصل مهم روابط بین فردی، دانش آموزان در این جلسه به بررسی روش های موثر برخورد با تحقیر، طرد و یا حرف های آزار دهنده ی دیگران پرداختند و در قالب داستان خوانی کلاسی، افکار و احساسات خود به هنگام تحقیر شدن و یا عدم پذیرش در گروه را بیان کردند. انتظار می رود اولیای عزیز نیز از طریق همکاری در تکمیل کاربرگ مربوط به این مساله که دانش آموزان با خود به منزل می آورند، نقش تسهیل گر خود را ایفا کنند و طبیعی بودن مسایلی مانند پذیرفته نشدن در گروه، نفر اول نشدن و… را برای کودک شفاف کنند.