به نام خدا

اول

مغز فرمانده دیگر اعضای بدن می باشد و در مواقع نیاز  دستورات مناسب را می دهد. در قالب یک داستان با اهمیت گوش دادن به فرمان های مغز و خودکنترلی و پیامدهای بی توجهی به دستورات مغز آشنا شدند و تصویری با موضوع داستان را رنگ آمیزی کردند.
دوم
احساسات اصلی ما با عوامل مختلفی ایجاد می شوند. آگاهی از احساسات مختلف، نشانه های آن و عوامل به وجود آورنده در مدیریت صحیح آن به ما کمک می کند. در کاربرگی چهره احساسات مختلف را نقاشی کردند و در مورد هر یک از آن ها نوشتند. هم چنین به مناسبت تولد دانش آموزان فصل پاییزی موسیقی پخش شد و دوستانشان ویژگی های مثبت افراد متولد پاییز را گفتند.
سوم
احساس شادی از احساسات مهم هر یک از ماست. آگاهی از آن احساس و مدیریت صحیح و ابراز به جا و مناسب آن در ارتباطات اهمیت به سزایی دارد. در ماز شادی  عوامل به وجود آورنده شادی را نوشتند و ماز را حل کردند.
چهارم
حل مسئله اگر با اصول صحیح آن انجام بگیرد در حل مناسب مسائل تاثیر زیادی دارد. برای این امر آشنایی با مراحل آن اهمیت شایانی دارد. دانش آموزان با مشورت هم در داستانی را طبق مراحل حل مسئله کامل کردند. هم چنین آهنگی به مناسبت تولد بچه های پاییزی پخش شد و دوستانشان با بیان ویژگی‌های خوب آن ها تولد شان را تبریک گفتند.
پنجم
مهارت ابراز وجود و قاطعیت و ارائه به جا و مناسب خود از مهارت های مهم در دوران نوجوانی است که یادگیری ان اهمیت به سزایی دارد. ابراز وجود یعنی نظرات و خواسته های خود را بیان کنیم و این امر با احترام و رعایت حقوق دیگران همراه باشد. در مورد این مهارت نکاتی برای بچه ها عنوان شد. در ادامه در جهت تقویت مهارت کار گروهی فعالیتی را با توپ انجام دادند و پیشنهاداتی جهت انجام بازی ارائه دادند.
ششم
گاهی ما آدم ها از احساسات خود دور هستیم. آگاهی و نزدیکی با احساسات در رفتار و واکنش صحیح ما تاثیر زیادی دارد. دانش آموزان در فعالیتی احساسات خود را با شنیدن دو موسیقی با ریتم های مختلف نقاشی کردند و در مورد آن صحبت کردند. هم چنین به مناسبت تولد متولدین پاییز کلیپی را تماشا کردند و متولدین پاییز از خاطره تولد و آرزوهای خود گفتند و دوستانشان نیز با بیان آرزوی خوب، تولد آن ها را تبریک گفتند.