به نام خدا 

اول
شناخت هیجانات و نشانه های آن نقش مهمی در بروز مناسب آن دارد. دانش آموزان با هدف خوداگاهی هیجان نقاشی عوامل بوجود آورنده هیجانات اصلی را بر روی برگه نقاشی کردند.
دوم
اهمیت دادن به احساسات و شرایط دیگران یکی از مولفه های علاقه اجتماعی است. یادگیری اصول و مراحل آن به ابراز مناسب آن کمک می کند. دانش آموزان پس از شنیدن داستان در مورد اصول همدلی حرف زدند. در انتها با توجه به اهمیت رعایت نوبت و صبر در ارتباطات در قالب یک بازی گروهی این مهارت را تمرین کردند.
سوم
توجه کردن، همدلی و کمک کردن به دیگران باعث نشاط اجتماعی می شود و هر فرصتی می تواند بهانه ای برای کمک کردن باشد. ابتدا فیلمی با موضوع اهمیت دادن به دیگران تماشا کردند و دانش آموزان در مورد آن نظر دادند. هم چنین اصول همدلی و مراحل ابراز آن در ارتباط با دیگران را یاد گرفتند. در انتها در کاربرگی چند نمونه از ابراز همدلی را یادداشت کردند.
چهارم
زندگی سرشار از مسائلی است که با آن روبرو می شویم و باید طرز برخورد مناسب با آن را بیاموزیم. شناخت مناسب مسئله، در نظر گرفتن راه حل ها و بررسی پیامد هر راه حل کمک زیادی در حل مناسب آن می کند. دانش آموزان در ابتدای کلاس با دیدن انیمیشن نحوه حل مسئله شخصیت های فیلم را بررسی کردند و در ادامه با شنیدن داستانی روش صحیح حل مسئله را یاد گرفتند. در انتها فعالیتی برای تقویت ارائه راه حل مختلف برای مسائل را انجام دادند و به یک سری سوال دررابطه با موضوعات مختلف جواب دادند.
پنجم
نوجوانی دوره مهمی در زندگی افراد به حساب می آید. برای ورود به بزرگسالی آشنایی با ویژگی های این دوره و برخورد مناسب با آن اهمیت زیادی دارد. در مورد ویژگی های جسمی و روانی این دوره توضیحاتی عنوان شد و دانش آموزان سوالات خود را پرسیدند. در انتها کاربرگی برای پرورش دقت انجام دادند.
ششم

بلوغ یک مرحله حساس در زندگی می باشد که در جسم و روان فرد تغییرات زیادی ایجاد می شود. هر تغییر نیاز به آگاهی از منابع مناسب دارد تا بتوان واکنش مناسب در برابر آن نشان داد. در مورد تغییرات جسمی و روانی نوجوانی نکات لازم عنوان شد و دانش آموزان دغدغه های خود را مطرح کردند و راهکارهایی برای برخورد مناسب با این دوره را یاد گرفتند.