به نام خداوند مهربان

مهارت زندگی پایه پیش دبستان

ابتدا فیلمی با هدف شادی دیگران پخش شد و نوآموزان آن را تحلیل کردند. در ادامه داستانی با هدف شادی با حفظ آرامش دیگران مطرح شد. در انتها با هدف پرورش خلاقیت فعالیتی با خمیر بازی انجام دادند.

مهارت زندگی پایه اول

ابتدا در مورد نشانه‌های خشم صحبت شد. در ادامه در مورد کنترل خشم داستانی عنوان شد و دانش‌آموزان نمایش آن را اجرا کردند. در انتها با بادکنک راه‌های کنترل خشم توضیح داده شد.

مهارت زندگی پایه سوم

ابتدا داستانی با موضوع شادی با رعایت احوال دیگران مطرح شد. در ادامه در فعالیتی با هدف دقت شنیداری با فواید شادی آشنا شدند. در انتها به صورت گروهی نمایشی با موضوع نگرش مثبت به اتفاقات اجرا کردند.

مهارت زندگی پایه چهارم

ابتدا دانش‌آموزان نمونه‌های کم صبری خود را عنوان کردند و در ادامه با هدف دقت شنیداری در گوش یکدیگر فواید صبر را اعلام کردند و آخرین نفر آن را با صدای بلند گفت. هم‌چنین داستانی با هدف صبر مطرح شد. در انتها با هدف پرروش خلاقیت با خمیربازی شکل ناتمام را کامل کردند.

مهارت زندگی پایه پنجم

ابتدا فعالیتی برای آشنایی با مفهوم خودکنترلی و مکث در رفتارها انجام دادند و در ادامه در مورد کاربردهای خودکنترلی در موقعیت‌های مختلف نظر دادند. در انتها در کاربرگی نمونه‌ای از رفتارها برای خودکنترلی را نوشتند.

مهارت زندگی پایه ششم

ابتدا فیلمی با موضوع صبر پخش شد و دانش‌آموزان آن را تحلیل کردند. هم‌چنین نمونه‌هایی از کم‌صبری خود را بر روی برگه نوشتند و هر کسی برای دوستش راه‌حل نوشت. در انتها فعالیتی به صورت گروهی برای تقویت تمرکز انجام دادند.