گزارش اردیبهشت ماه

قرآن

از اول اردیبهشت ماه دو درس دو درس کل کتاب دوره و مرور شد.

ریاضی

دانش آموزان سال قبل مفهوم درصد را فرا گرفته بودند. در ماه گذشته دانش آموزان  با روش های حل مسائل مختلف درصد و کاربرد آن در مسائل مالی آشنا شدند.
همچنین دانش آموزان به صورت مفهومی و تکنیکی انواع تقریب را فرا گرفتند.
آزمون های هماهنگ مناطق و شهرهای مختلف در کلاس مرور شد.
یک آزمون آزمایشی از کل کتاب در کلاس برگزار شد.
 
 
 

فارسی

در روزهای پایانی اردیبهشت با توجه به اتمام دروس به مرور و جمع‌بندی مطالب درس فارسی پرداختیم و تمریناتی از کتاب کار، کاربرگ‌های مدون و نمونه سوالات امتحان هماهنگ منطقه‌ای که در سال‌های قبل برگزار شده‌بود، در کلاس حل کردیم.

علوم

فصل سیزدهم کتاب را با عنوان سالم بمانیم در مورد دو‌نوع بیماری واگیر دار و غیر واگیر دار و عوامل ایجاد بیماری واگیر دار سد های مختلف دفاعی بدن مقاومت بدن ونحوه مبارزه ی بدن و واکسن ها ، آنتی بیوتیک ها را شناخته و نحوه مصرف آنتی بیوتیک را با نظر پزشک فرا بگیرند، تفاوت سرماخوردگی ‌آنفولانزا را یاد گرفتند ‌در نهایت با آموزش رفتار های سالم و به کار بردن آگاهی های به دست آمده در زندگی، زندگی سالم و شادمان خواهند داشت و یاد بگیرند ‌باور داشته باشند پیشگیری بهتر از درمان است. 

فصل ۱۴ را اسفند ماه در کلاس انلاین خوانده بودیم. 
حل انواع نمونه سوال نهایی و مرور ‌و رفع اشکال به امید خدا برای امتحان نهایی آماده شدند. 
 
 
 

مطالعات اجتماعی

درس بیست و یک تا بیست و چهارم تدریس شد.

آشنایی با واژه‌های «دفاع مقدس» و «آزادسازی خرمشهر»، آشنایی با شهر خرمشهر و موقعیت جغرافیایی آن، آشنایی با آداب و رسوم و تولیدات و صادرات این شهر، آشنایی با نحوه مبارزه و آزادسازی این شهر از چنگال دشمن، ستایش مقاومت مردم خرمشهر، آشنایی با شخصیت‌های تاریخی مبارز در مقابل استعمار، شناخت ویژگی‌های مشترک میان مبارزان، آشنایی با نهضت ملی شدن صنعت نفت، آشنایی با نقش پیروی انقلاب اسلامی در کوتاه شدن دست بیگانگان، آشنایی دانش آموزان با کشور ترکیه و افغانستان به عنوان همسایه‌های ایران، آشنایی با موقعیت جغرافیایی، پرچم، آداب و رسوم و منابع دو کشور مزبور با کمک بارش فکری، گفت و گو و پخش فیلم.ارزشیابی از کل کتاب به صورت کتبی برگزار شد.

هدیه های آسمان

درس چهاردهم تا هفدهم تدریس شد.

آشنایی با آداب علم جویی و دانش آموزی تلاش برای رعایت آداب علم‌جویی، شناخت ویژگی‌های دانش‌آموز نمونه،درک مفاهیم قرآنی در رابطه با نقش تلاش و کوشش در زندگی، شناخت اهمیت گام‌های موفقیت الگوگیری از پیشوایان دینی، شناخت مفهوم زیارت وآداب زیارت، آشنایی با بخشی از زیارت نامه‌ی حضرت معصومه(س)، آشنایی با درس گرفتن از زندگی شهدا، پیروی از امام حسین(ع) و ایستادگی تا آخرین نفس در برابر دشمن، شجاعت و دلاوری در دفاع از میهن.

ارزشیابی از کل کتاب به صورت کتبی برگزار شد.

رایانه

حرکت دادن به کاراکتر ها در نرم افزار ادوب انیمیت

تغییر سایز کاراکتر در حین حرکت

ذخیره و بازیابی فایل ها

مهارت های زندگی

با توجه به نزدیکی به امتحانات روش های مختلف حل مسئله و مدیریت نگرانی با دانش آموزان این پایه تمرین شد.

هنر

نقاشی شب پر ستاره

نقاشی نقطه ای با گواش

طراحی چهره (سیاه قلم)