گزارش فروردین ماه

ریاضی

فصل اندازه گیری مرور شد .
کوئیز از فصل پنجم برگزار شد.
دانش آموزان با مسائل مختلف نسبت و تناسب آشنا شدند و در اردوی مطالعاتی با توجه به نسبت های داده شده برای افراد حاضر شربت آبلیمو تهیه کردند.

فارسی

درباره ادبیات تعلیمی و اثر گرانقدر سعدی یعنی گلستان با بچه‌ها صحبت کردیم. تعدادی از حکایت‌ها را با هم خواندیم و پیرامون مطالب آن با یکدیگر گفتگو کردیم. در ادامه از بچه‌ها خواسته شد در یک نامه به معلم خود هر مطلبی را که درباره اخلاق و معرفت آموخته‌اند با زبان لطیف و به سبک نصیحت بازگو کنند. همچنین در این مدت تعدادی از حکایات سعدی، اشعار فردوسی، اشعار عطار و باباطاهر به صورت پادکست و با صدای بچه‌ها تهیه و تدوین شد.
در زمینه محتوای کتاب درسی، درس میوه هنر مرور شد و حکایت افلاطون و مردجاهل و درس شانزدهم را مطالعه کردیم.طرح ارزشیابی چند مرحله‌ای املای فارسی را نیز از درس ۱۳ تا پایان درس ۱۶ آغاز نمودیم و تاکنون دو مرحله از این طرح اجرا شده‌است. از مطالب مجموعه تمارین نیز مبحث کلمات غیرساده، نقش کلمات در جمله، آرایه‌های تناسب، تضاد، کنایه، جناس، تشبیه و … را مرور کردیم.

علوم

بعد از تعطیلات عید جلسه اول را به مرور علوم آن هم با برداشت دانش آموزان در تعطیلات نوروز به ارتباط محیط با علوم و‌انچه امسال آموخته بودند ‌گذشت ، سپس فصل دوازدهم با عنوان جنگل برای کیست شروع کردیم در این درس دانش آموزان زنجیره غذایی ‌‌شبکه غذایی را میشناسند و به انواع روابط موجودات پی میبرند، آزمایش هایی در مورد کپک ها انجام دادیم 
، زندگی همزیستی همیاری انگلی را با مثال یاد گرفته ، محیط طبیعی و مصنوعی و اطلاعات مربوط به آنها رامی آموزند  ‌وبا دانستن نکات تاریخی و شناخت محیط زیست به نگهداری محیط زیست علاقمند میشوندهمچنین برای پایه ششم اردویی برگزار شد که در آن تمام فصل های کتاب علوم را به صورت کارگاهی ‌مرورکردیم .

درس‌های ۲۱ تا ۲۳ تدریس شد:

آشنایی با جنگ ایران و عراق، آشنایی با اختلافات ارضی ایران و عراق، آشنایی با دلایل حمله عراق به ایران، آشنایی با مقاومت مردم ایران در برابر حمله دشمن، آشنایی با موقعیت جغرافیایی شهر دزفول و خرمشهر، آشنایی با شرایط ایران در ابتدای پیروزی انقلاب با کمک گفت و گو، بارش فکری و پخش فیلم.

هدیه های آسمان

درس های ۱۴ تا ۱۶ تدریس شد.

آشنایی با مفهوم “مقاومت” و “وطن”، آشنایی با برنامه‌های راهیان نور، آشنایی با مناطق جنگی ایران، آشنایی با واقعه ۱۷ شهریور (جمعه سیاه)، آشنایی با مفهوم “زیارت” در آداب شیعیان، آشنایی با شخصیت شاهچراغ، حضرت معصومه و نسبت آنها با امام هشتم با کمک بارش فکری و گفت و گو.

قرآن

قرائت عبارات و آیات درس ۱۴ تدریس و تمرین شد .

ترجمه کلمات و عبارات قرآنی درس ۱۴ گفته شد .

متن و ترجمه و مفهوم پیام قرآنی درس ۱۴ گفته شد و با دانش آموزان گفت و گو شد.

کامپیوتر

آغاز کار با نرم افزار ادوبی انیمیت

آشنایی با نرم افزار

نمایش نمونه کارهای انگیزشی و ایجاد جذابیت برای دانش آموزان

آشنایی با محیط نرم افزار، معرفی ابزار های نقاشی و رنگ آمیزی

تربیت بدنی

گرم کردن و سرد کردن در ابتدا و انتهای کلاس/ آموزش پنجه و ساعد والیبال و تمرینات دابره ای / آموزش فورهند و سرویس بدمینتون  / بازی وسطی/  

مهارت های زندگی

با شروع سال جدید با دانش آموزان به تعیین اهداف فردی در حوزه رفتار و عادات پرداخته شد. بچه ها چشم اندازی برای خود ترسیم نمودند و با تعیین مسیر عادات در راستای رسیدن به این اهداف گام برداشتند.

طراحی سیاه قلم چهره

آموزش خطوط، سایه زنی، محو کردن

روش ترسیم چهره به روش نقطه یابی