گزارش نیمه اول بهمن ماه

علوم

در ادامه فصل گذشته ورزش نیرو ۲ را به دسته بندی نیرو پرداختیم یک دسته از نیروها غیر تماسی است که شامل گرانشی الکتریکی مغناطیسی است و نیروهای تماسی مانند اصطحکاک مقاومت هوا مقاومت آب آشنا شدند ‌در پایان با انجام آزمایش نیروی بالابری را یادگرفتند ‌نیروهایی مه برهواپیما وارد میشود و برای درک بهتر اجرای یک مسابقه پرواز  هواپیمای کاغذی که بهتر متوجه شوند. 

ریاضی

تقارن مرکزی به کمک طلق و کاغذ و دوران ۱۸۰ درجه یادآوری شد.
مفهوم تقارن چرخشی نیز تدریس شد و با همراهی دانش آموزان تفاوت تقارن مرکزی و تقارن چرخشی بررسی شد.
روش پیدا کردن مختصات یک نقطه تدریس شد و مسائل مربوط به آن در کتاب حل شد.
مسائل تلفیقی مختصات و تقارن نیز در کتاب توسط دانش آموزان حل شد.
واحد های مختلف اندازه گیری در کلاس مرور شد و دانش آموزان طول و عرض کلاس را اندازه گیری کردند و مساحت کلاس را محاسبه کردند. همچنین دانش آموزان مساحت میز خود را با واحد متر مربع و سانتی متر مربع اندازه گیری کردند.
کتاب درسی تا صفحه ۹۰ تدریس شد.

مطالعات اجتماعی

درس دوازدهم و سیزدهم تدریس شد، درس چهاردهم آغاز شد. 

آشنایی با تنظیم برنامه ی روزانه متعادل، آشنایی با نظم، اهمیت برنامه‌ریزی و تاثیر آن در سلامت جسمی و روحی

آشنایی با مفهوم «اوقات فراغت»، آشنایی با آداب مکانها و فضای عمومی مانند کتابخانه و سینما، آشنایی با برنامه‌ریزی برای روزهای تعطیل به صورت گفت و گو و بارش فکری.

هدیه های آسمان

درس دوازدهم کامل شد؛ 

آشنایی با احکام نماز و روزه  مسلمانان در سفر

گفت و گوی کلاسی درخصوص موضوعات مطرح شده، بارش فکری درباره تجربیات زیسته دانش‌آموزان و نقد و بررسی نظرات به صورت گروهی و کلاسی و انجام فعالیت‌های کلاسی.

فارسی

محتوای درس درخت علم ابتدا به گفتگو گذاشته شد سپس دانش‌آموزان با مطالعه متن و درک معنای شعر آموزش این حکایت را تکمیل کردند. طی این مدت مطالب نگارشی اعم از درک و دریافت محتوای ضرب‌المثل‌ها، بازنویسی متن، نگارش موضوعی، کاربرد علائم نگارشی و مباحث زبانی مانند ندا و منادا، شبه جمله، ساختار کلمات غیرساده(مروری بر مطالب پایه پنجم) و دانش‌های ادبی نظیر تشبیه و استعاره مورد تمرین بیشتر قرار گرفت. همچنین دانش‌آموزان در کلاس پنجره خیال با کمک الگوی کوه داستان به طراحی پیرنگ یک قصه پرداختند و درنهایت طرح‌های اولیه خود را به صورت یک قصه‌ی کامل درآوردند.

قرآن

قرائت، عبارات و آیات درس دهم جلسه ی سوم و چهارم تدریس و تمرین شده است.

ترجمه ی کلمات و عبارات قرآنی درس دهم گفته شد. متن، ترجمه و مفهوم پیام قرآنی درس دهم تدریس شد و با دانش آموزان درباره آن گفت و گو شده است.

در خصوص داستان قرآنی تولدی دیگر گفت و گوی کلاسی انجام شد.