گزارش نیمه دوم دی ماه

ریاضی

دانش آموزان تقسیم عدد اعشاری بر عدد اعشاری را  فرا گرفتند و همچنین ساده کردن کسرهای اعشاری را نیز به کمک روش های مختلف ( تبدیل به کسر، با ضرب در ۱۰ و ۱۰۰ و …)  آموختند.
یک ازمون از فصل سوم در سامانه ی تراز برگزار شد.
کتاب درسی تا پایان صفحه ۶۳ تدریس شد.

فارسی

طی دو هفته‌ی پایانی دی ماه، درس عطار و جلال‌الدین محمد آغاز و پیرامون شخصیت مولانا و ویژگی‌های سبکی شعر او با دانش‌آموزان گفتگو شد. دانش‌آموزان، لغات مهم املایی و معنایی این درس را بررسی و رفع اشکال کردند. همچنین معنی شعرهای درس باران بررسی شد و با دانش‌آموزان مقرر کردیم که درس درخت علم را مطالعه کنند تا هفته اول بهمن درباره آن با یکدیگر گفتگو کنیم. اعتباربخشی فصل سوم نیز مطالعه و بررسی شده‌است که در اولین کلاس حضوری برگه‌‌ی دانش‌آموزان به آن‌ها بازگردانده خواهد شد.

مطالعات اجتماعی

درس دهم و یازدهم مرور شد.

توجه وترغیب دانش آموزان به دقت در آثار تاریخی و فرهنگی ایران و اصفهان و مشاهده دقیق آنهاروی نقشه گردشگری، موقعیت مکانهای تاریخی ایران و همچنین اصفهان ، دلیل معروفیت اصفهان به عنوان نصف جهان، آشنایی با مسجد امام و مسجد شیخ لطف الله، تحقیق و پژوهش و تماشای فیلم درخصوص بناهای تاریخی و گردشگری شهر اصفهان، مرور مبحث “خط زمان”، مرور اندیشه های مذهبی صفویان ارزشیابی از درس یک تا دوازدهم کتاب مطالعات اجتماعی برگزار شد.

هدیه های آسمان

درس یازدهم و دوازدهم تدریس شد؛ شامل :

آشنایی با مفهوم تندرستی و راههای حفظ سلامتی، آشنایی با توصیه های دین اسلام درخصوص حفظ تندرستی.

آشنایی با احکام نماز و روزه مسلمانان در سفر

گفت و گوی کلاسی درخصوص موضوعات مطرح شده، بارش فکری درباره تجربیات زیسته دانش آموزان و نقد و بررسی نظرات به صورت گروهی و کلاسی و انجام فعالیتهای کلاسی.

ارزشیابی از درس اول تا درس دوازدهم کتاب هدیه های آسمان برگزار شد.

قرآن

قرائت عبارات و آیات درس نهم سوره واقعه و سوره حدید و درس دهم تدریس و تمرین شده است.

ترجمه ی کلمات و عبارات قرآنی درس دهم گفته شد.

متن، ترجمه و مفهوم پیام قرآنی درس نهم تدریس شده و با دانش آموزان درباره ی آن گفت و گو شده است.

علوم

سلام مبحث ورزش ‌نیرو ۱ را شروع کردیم در این درس دانش آموزان با موضوع ورزش بازی سرگرمی هایی بازی گونه که مفاهیم مربوط به نیرو است اطلاعات زیادی در مورد نیرو به دست می آورند . ابتدا مثال هایی برای حالات نیرو مانند کشیدن ‌هل دادن را در قالب فعالیت هایی می آموزند سپس با اثرات نیرو آشنا میشوند و در نهایت متوجه میشوند که نیرو اثر متقابل دو‌جسم است و زمانی که نیروها همدیگر را خنثی کنند جسم حرکت نمیکند ‌ولی زمانی که همدیگر را خنثی کنند جسم حرکت خواهد کرد. 

هنر

نقاشی روز مادر

نقاشی چهره زن (آبرنگ)

نقاشی سال نو میلادی (آدم برفی آبرنگی)

نقاشی ایموجی فضای مجازی