گزارش نیمه اول دی ماه

قرآن

قرائت عبارات و آیات درس هشتم 

متن، ترجمه و مفهوم پیام قرآنی درس هشتم تدریس شد و با دانش آموزان درباره ی آن گفت و گو شد.

ترجمه کلمات و عبارات قرآنی گفته شد.

ریاضی

ضرب اعداد اعشاری یاد آوری شد. دانش آموزان تقسیم اعداد اعشاری را بر ۱۰ یا ۱۰۰ یا ۱۰۰۰ و … (با جا به جایی ممیز) آموختند. همچنین دانش آموزان تقسیم اعداد اعشاری بر اعداد طبیعی را فراگرفتند و میتوانند خارج قسمت و باقی مانده ی این نوع تقسیم ها را مشخص کنند.
یک آزمون از قسمت اعداد اعشاری در سامانه تراز برگزار شد.
کتاب درسی تا پایان صفحه ۵۵ تدریس شد.

مطالعات اجتماعی

درس یازدهم  تدریس شد. شامل:

توجه وترغیب دانش آموزان به دقت در آثار تاریخی وفرهنگی ایران واصفهان ومشاهده دقیق آن‌هاروی نقشه گردشگری، موقعیت مکان‌های تاریخی ایران و همچنین اصفهان ، دلیل معروفیت اصفهان به عنوان نصف جهان، آشنایی با مسجد امام ومسجد شیخ لطف الله

هدیه های آسمان

درس دهم تدریس شد؛ شامل:

آشنایی با آداب معاشرت در زندگی، آشنایی با شیوه ی ارتباط پیامبر(ص) با دیگران و الگوگیری از ایشان، درک پیام قرآنی درس

گفت و گوی کلاسی درخصوص موضوعات مطرح شده، بارش فکری درباره تجربیات زیسته دانش‌آموزان و نقد و بررسی نظرات به صورت گروهی و کلاسی و انجام فعالیت‌های کلاسی.

پرسش کلاسی به صورت گفت و گو و بازاندیشی برگزار شد.

علوم

دو هفته اول دی ماه کلاس ها تلفیقی از آنلاین و‌حضوری بودند که درس فصل ۵ دو‌مورد از پدیده های طبیعی زندگی یعنی زمین لرزه و‌ آتشفشان آشنا شدند به صورت مدل سازی یا نقاشی این کارها در کلاس توسط همه دانش آموزان ارائه شد نکات ایمنی حین وقوع زلزله و قبل وقوع زلزله و‌ بعد وقوع زلزله بررسی شد در ارتباط با کوه آتشفشان و‌ اقسام آتشفشان از نظر فعالیت بررسی شد. 
شباهت برنج در حال جوش به کوه آتشفشان در کلاس بررسی شد مانور زلزله در کلاس انجام شد آزمایش کوه آتشفشان در آزمایشگاه انجام شد. 
در دو هفته گذشته به منظور بررسی توانمندی دانش‌آموزان پایه ششم در بحث واژه‌یابی، تشخیص لغات مهم و جستجو و پیدا کردن معنای کلمات درس هشتم به خود دانش‌آموزان محول شد. طی این مدت روخوانی متن دروس و حفظ شعر باباطاهر به شیوه پخش موسیقی به اجرا درآمد. همچنین دانش‌آموزان، فصل سوم را به روش کتاب‌باز اعتباربخشی کردند و لغات مهم املایی از درس هشتم و نهم در بازی توپ و واژه تمرین شد.