گزارش نیمه اول آذر ماه

فارسی

دانش‌آموزان در پایه ششم لحن و دکلماسیون را تمرین کردند و با همکاری دانش‌آموزان پایه پنجم به آماده‌سازی پادکست اقدام نمودند.

املا و واژه‌آموزی نیز مورد تمرین و ارزشیابی قرار گرفت و نکات آموزشی به هر دانش‌آموز بازخورد داده شد. در حوزه مباحث مربوط به دانش‌های زبانی، مطالب مرتبط با انواع (ی) در ساختار کلمه، اهمیت علائم نگارشی در درست‌خواندن کلمات، نشانه‌ی جمع (ان)،حروف میانجی و علت استفاده از آن‌ها در کلاس مطرح شد. همچنین آرایه‌ی مبالغه و کنایه نیز در بخش نکات ادبی مورد بررسی بیشتر قرار گرفت.

دانش‌آموزان در این ایام، مباحث ماه‌های گذشته، فعل، نهاد، گزاره و مفعول را بیشتر تمرین کردند و از کتاب کار نیز تمرینات بیشتری درباره نقش کلمات در جمله و ترکیب‌های وصفی و اضافی حل شد.

ریاضی

ضرب کسرها در کلاس تدریس شد و دانش آموزان فرا گرفتند، قبل از به دست آوردن جواب در ضرب کسرها آن را ساده کنند.

تقسیم کسرها به دو روش مخرج یکسان گیری و تبدیل به ضرب در کلاس تدریس شد . 

دانش آموزان در قسمت محاسبات کسرها با حل مسائل به کمک شکل آشنا شدند و همچنین محاسبات تلفیقی کسر ها را نیز آموختند. 

دو ارزشیابی از قسمت های تدریس شده برگزار شد و همچنین کتاب درسی تا پایان صفحه ۳۹ تدریس شد. 

علوم

جمع بندی از مبحث اسید و باز و آهن زنگ نزن انجام شد.همچنین دانش آموزان تحقیقات خود را ارائه دادند و‌ سپس دستاورد  نهایی فصل برگزار شد.

از آنجا که بخشی از زندگی ما وابسته و‌ مرتبط با رفتارهای درون زمین است بنابراین لازم است ساختمان درونی زمین را مطالعه کنیم ،دانشمندان با استفاده از ویژگی های شیمیایی و‌فیزیکی و ‌مواد سازنده زمین لایه های زمین را به دو‌ روش دسته بندی میکنند که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند همچنین برخی لایه ها شکننده و نازک و برخی ژله ای و‌خمیر مانند هستند که باز به صورت عملی با آزمایش ژله و‌بیسکویت در کلاس نمایش داده شد.

درس نهم تدریس شد، شامل:

آشنایی با واقعه غدیر، آشنایی با عید غدیر و مراسم آن، آشنایی با روایت‌ شیعیان درباره حادثه غدیر، آشنایی با وقایع تاریخی جامعه اسلامی پس از درگذشت پیامبر اسلام.

پرسش کلاسی به صورت گفت‌و‌گو و گروهی برگزار شد.

مطالعات اجتماعی

درس هشتم و نهم کامل شد. شامل:

آشنایی با پیشرفت‌های علمی مسلمانان در دوره‌های مختلف، آشنایی با سرزمین‌های اسلامی و نقش دانشمندان ایرانی در گسترش اسلام و پیشرفت‌های علمی، آشنایی با دانشمندان مسلمان مشهور

آشنایی با عوامل گسترش علوم و فنون در دوره‌ی اسلامی

گفت و گوی کلاسی درخصوص دانسته‌های دانش‌آموزان درباره دانشمندان مسلمان و اختراعات و اکتشافات آنها، انجام تمارین کتاب برای آشنایی با پیشرفت‌های علمی مسلمانان.

قرآن

قرائت عبارات و آیات صفحه ۲۹و۳۲ تدریس و تمرین شده است .

متن .ترجمه و مفهوم پیام قرآنی درس پنجم تدریس شده و با دانش آموزان درباره آن گفت و گو شده است .

ترجمه کلمات و عبارات قرآنی درس پنجم تدریس شده است .

در مورد شکل همزه و ناخوانا بودن پایه ی آن ها توضیح داده و تدریس شد.