گزارش اردیبهشت ماه

قرآن

از اول اردیبهشت ماه دو درس دو درس کل کتاب دوره و مرور شد.

ریاضی

دانش آموزان نحوه ی محاسبه ی حجم و گنجایش را فرا گرفتند و به صورت عملی با واحد های سانتی متر مکعب و لیتر آشنا شدند. همچنین دانش آموزان مفهوم میانگین ( متوسط) را فراگرفتند.

فصل های ۱ تا ۷ توسط  کاربرگ ها مرور شد.

فارسی

در روزهای پایانی اردیبهشت با توجه به اتمام دروس به مرور و جمع‌بندی مطالب درس فارسی پرداختیم. به همین منظور جهت تسهیل در امر آموزش و جمع‌بندی، تمریناتی از کتاب کار حل شد و چند مرحله کاربرگ‌ فارسی مورد ارزیابی قرار گرفت.

علوم

فصل ۱۱ کتاب علوم پنجم با موضوع بکارید و‌ بخورید تاکید بر شرایط رشد گیاهان دارد که برای رشد ‌و نمو خود به عوامل متعددی چون خاک مناسب، مقدار آب مناسب، نور کافی ‌و کربن دی اکسید نیاز دارند که ضمن انجام فعالیت های عملی و تحقیق بیشتر با نیازهای گیاهان برای رشد و سرسبزی آشنا میشوند و به صورت کاربردی ‌و عملی آزمایش‌هایی انجام دادند.
فصل پایانی پابه پنجم با عنوان از ریشه تا برگ که دانش آموزان با کار اصلی ریشه و تارهای کشنده آشنا شدند به این موضوع پی بردند چرا وقتی یک گیاه را جابجا می کنند یا خاک گلدانی را تعویض میکنند خاک روی ریشه را نباید تکان دهند ‌مراقب باشند تا به ریشه آسیبی نرسد همچنین با مفهوم آوند و روزنه ‌نقش آن در گیاه آشنا شدند و در برگ های کاهو و‌ همچنین بررسی ریشه گیاهان  این آزمایشات را انجام دادیم و بچه ها دقیقا متوجه شدند. 

تدریس درس‌های هجدهم تا بیست‌ ودوم کامل شد.

آشنایی با شناخت کعبه، مسجدالحرام و شبه جزیره عربستان، یادگیری نحوه پیدا کردن قبله، یادگیری مفهوم «بعثت»، آشنایی با واقعه هجرت به حبشه، شناخت مسجدالنبی، آشنایی با واقعه هجرت پیامبر و مبداء تاریخ، یادگیری درخصوص جنگ‌های پیامبر و تاریخ رحلت ایشان، آشنایی با خصوصیات اخلاقی آن بزرگوار،شناخت شهر نجف، آشنایی با وقایع و مناسبات جاری در جامعه اسلامی بعد پیامبر، آشنایی با واقعه عاشورا، آشنایی با حکومت عباسیان، آشنایی با حکومت‌های ایرانی و فرهنگ و هنر در این دوره، آشنایی با دوران روی کار آمدن وزیران توانای ایرانی و تلاش برای رونق و آبادانی کشور، آشنایی با اقدامات وزیران ایرانی، آشنایی با سیر رونق هنر و معماری مغول‌ها، نحوه و علل حمله‌ی آنها به ایران، حمله هلاکوخان به ایران و نیز حمله تیمور به ایران، به کمک گفت و گو، جست و جوی فردی، نقاشی و پخش فیلم و انیمیشن.

مرور، نمونه سوال و ارزشیابی از کل کتاب انجام شد.

هدیه های آسمان

تدریس درس‌های چهاردهم تا هفدهم کامل شد.

آشنایی با شخصیت امام خمینی، آشنایی با وقایع منتهی به پیروزی انقلاب، آشنایی با دلایل سقوط حکومت پهلوی، آشنایی با وصف بهشت و جهنم در قرآن و آیات قرآن، آشنایی با نتایج برنامه‌ریزی در زندگی روزمره و مسئولیت‌پذیری با گفت و گو، بارش فکری.

مرور و ارزشیابی از کل کتاب انجام شد.

رایانه

آموزش مفهوم متغیر و دستورات آن در اسکرچ

پروژه بازی ۲۰ سئوالی

مهارت های زندگی

در ادامه فعالیت های ماه قبل و مبحث مهم برنامه ریزی، دانش آموزان اصلاحات برنامه ریزی و ساخت بولت ژورنال های خود را انجام دادند تا بتوانند در این زمینه اهتمام بیشتری بورزند.

همینطور به شناسایی موارد نگران کننده و موقعیت های اضطراب آور پرداختند و راهکارهای عملی برای مدیریت آن را با یکدیگر تمرین نمودیم.

نقاشی با پاستل گچی

کاردستی کارت پستال گل برای روز معلم