گزارش فروردین ماه

ریاضی

مساحت چند ضلعی های مختلف که دانش آموزان تا کلاس چهارم با آنها آشنا شده بودند مرور شد.
دانش آموزان با رابطه مساحت ذوزنقه و متوازی الاضلاع آشنا شدند. 
محیط دایره تدریس شد و دانش آموزان مسائل مختلف آن را در کلاس حل کردند.
کاربرگ از فصل اندازه گیری به دانش آموزان داده شد.
کوئیز از فصل چهارم برگزار شد.

فارسی

در دو هفته پایانی فروردین، درباره ادبیات تعلیمی و اثر گرانقدر سعدی یعنی گلستان با بچه‌ها صحبت کردیم. تعدادی از حکایت‌ها را با هم خواندیم و پیرامون مطالب آن با یکدیگر گفتگو کردیم. در ادامه از بچه‌ها خواسته شد در یک نامه به معلم خود هر مطلبی را که درباره اخلاق و معرفت آموخته‌اند با زبان لطیف و به سبک نصیحت بازگو کنند. همچنین در این مدت تعدادی از حکایات سعدی، اشعار فردوسی، اشعار عطار و باباطاهر به صورت پادکست و با صدای بچه‌ها تهیه و تدوین شد.
در زمینه محتوای کتاب درسی حکایت حکمت، درس شانزدهم و شعر چشمه و سنگ مطالعه شد. طرح ارزشیابی چند مرحله‌ای املای فارسی را نیز از درس ۱۳ تا پایان درس ۱۶ آغاز نمودیم و تاکنون دو مرحله از این طرح اجرا شده‌است. از مطالب مجموعه تمارین نیز به یادآوری مبحث کلمات غیرساده، نهاد، مفعول، قید و آموزش مسند در جمله پرداخته‌شد.

علوم

بعد از تعطیلات عید جلسه اول را به مرور علوم آن هم با برداشت دانش آموزان در تعطیلات نوروز به ارتباط محیط با علوم و‌آنچه امسال آموخته بودند ‌گذشت ، در جلسه دوم موضوع اهرم ها با توجه به مهم بودن یاد آوری شد از جلسه سوم فصل ۱۰ کتاب مبحث خاک با ارزش رامورد بررسی قرار دادیم . در این درس با انجام فعالیت ها ‌‌ازمایش های مختلف دانش اموزان با نحوه تشکیل خاک ، گیاهخاک و نفوذ پذیری را در خاک رس خاک باغچه وماسه بررسی کردند ‌‌در پایان به عوامل فرسایش خاک پرداخته و‌راههای جلوگیری از آن را آموختند.

 تدریس درس‌های ۱۸ و ۱۹ کامل شد.

آشنایی با موقعیت جغرافیایی کشور عراق، آشنایی با موقعیت جغرافیایی کشور عراق، آشنایی با موقعیت جغرافیایی شهرهای نجف و کربلا، آشنایی با روند ادامه حکومت اسلامی و نحوه انتخاب جانشین پیامبر، آشنایی با یاران علی (ع) آشنایی با شرایط ایران پس از ورود اسلام به ایران  نحوه پذیرش دین اسلام توسط مردم کشور ایران به کمک گفت و گو، جست و جوی فردی، نقاشی و پخش فیلم.

هدیه های آسمان

تدریس درس های ۱۴ تا ۱۶ کامل شد.

آشنایی با شخصیت امام خمینی، آشنایی با دلایل سقوط حکومت پهلوی، آشنایی با مراسم ۲۲ بهمن در ایران، آشنایی با مراحل پیروزی انقلاب ایران با کمک بارش فکری، گفت و گو و کارگروهی.

قرآن

قرائت عبارات و آیات درس ۱۲تدریس و تمرین شده است .

ترجمه ی کلمات و عبارات قرآنی درس ۱۲ گفته شد.

متن و ترجمه و مفهوم پیام قرآنی درس ۱۲گفته شد و با دانش آموزان گفت و گو شد.

کامپیوتر

دستورات تماس و برخورد، دستورات صوتی، و عملگرهای ریاضی آموزش داده شد.

گرم کردن و سرد کردن در ابتدا و انتهای کلاس/ آموزش پنجه و ساعد والیبال و تمرینات دابره ای / آموزش فورهند و سرویس بدمینتون  / بازی وسطی/  

مهارت های زندگی

دانش آموزان در ادامه جلسات برنامه ریزی شخصی و ساخت بولت ژورنال را بر اساس نیاز و علایق خود انجام دادند.

نقاشی روز طبیعت

تصویرسازی به وسیله نخ و گواش