به نام خداوند مهربان

گزارش پنجم ۱ الی ۵ دی ماه

ریاضی:

فصل ۴ (تقارن و چند ضلعی ها) تدریس شد سپس با کمک دانش آموزان تمرینات و فعالیت ها انجام شد. تقارن شکل های هندسی کشیده شده و قرینه شکل ها تشخیص داده شد. در ضمن مرور فصل ۳ در کلاس حل شد در ادامه مجموع زاویه های مثلت روی شکل توضیح داده شد و دانش آموزان با استفاده از مجموع زاویه مثلت (۱۸۰) به یافتن اندازه ی بقیه زوایا پرداختند. (درس به صورت کامل تدریس نشد و به صورت کامل هفته آینده تدریس خواهد شد) در زنگ ریاضی پیشرفته ۱۲ سوال تست داده شد و پس از تصحیح اشکالات برای یادگیری بهتر توضیح داده شد .

اجتماعی:

درس ۱۰ (کشور ما چگونه اداره می شود) تدریس شد .دانش آموزان در این درس به اهمیت حکومت و نقش رهبری وسه قوه در اداره ی کشور پی برده  و هم چنین با افرادی که وظیفه اداره این سه قوه را به عهده دارند آشنا شدند . (آزمونک اجتماعی در دفتر(درس ۹) و پرسش شفاهی از درس(۱۰ )انجام گرفت که بسیار رضایت بخش بود .

هدیه آسمانی :

درس ۹(یک جهان جشن )تدریس شد .دانش آموزان در این درس با مفهوم جانشینی و ولایت خصوصا اعلام جانشینی حضرت علی (ع)در غدیر خم توسط پیامبر(ص) آشنا شدند و به بحث و گفتگو در این زمینه پرداختند .(آزمونک از درس ۸ )گرفته شد.

علوم : بخش چشم با مولاژ تدریس شد. کاربرگ قسمت مغز ونخاع داده شد وبررسی شد ورفع اشکال شد.درباره ی کارکرد عدسی درتاریکی وروشنایی آزمایش انجام شد. لایه های چشم وعملکرد آن ها را درک کردند ودرباره ی نزدیک بینی ودوربینی وناراحتی های چشم گفت وگو شد.پرسش وپاسخ درس انجام شد.

قرآن :

جلسه ی اول و جلسه ی دوم روخوانی دانش آموزان ï آیات ۱۷۶ نساء و ۱ و ۲ سوره ی مائده

مرور موارد وقف و اتصال و تفاوت های خط قرآنی

انجام تمرینات و کار در کلاس صفحه ی ۴۵ و ۴۶