به نام خداوند مهربان

گزارش کلاس پنجم (۱۷ تا ۲۱ آذر)

ریاضی :

فصل ۳ به پایان رسید است و فقط حل مسئله های صفحه ی ۶۲و ۶۳ و (مرور فصل ) باقی مانده است . دانش آموزان به طور اجمالی درصد را  فرا گرفته اند البته تمرین و تکرار درس  به روز شنبه موکول شده است . درس نسبت و تناسب تمرین شده ، آزمونک گرفته شده است که بعد از تصحیح خدمت والدین ارسال شده است .

مطالعات اجتماعی:

درس ۸ ( صفحه ۳۷ تا ۴۲ )  راه ها و حمل و نقل تدریس شد به مفاهیم صادررات و واردات و بازرگانی اشاره شده است و درباره ی آن صحبت شد درباره ی وسایل حمل و نقل و مزایای آنها اشاره شد و دانش آموزان وسایل حمل و نقل مورد استفاده ی مناسب و به صرفه  در شهر های بزرگ را معرفی کردند و درباره ی آن صحبت شد  . صادرات و واردات کشور را به کشورهای دیگر و شهر ها به شهرهای دیگر را شناخته و درباره ی آن صحبت کردند دانش آموزانی که پوستر هشدار آب را توضیح و ارائه نداده بودند اجرا کردند (( عکس موجود است ))

علوم :

بخش حرکت بدن قسمت اسکلت و ماهیچه ها همراه با کار روی ماهیچه و ستون مهره مرغ و نمایش انیمیشت استخوتنها و ماهیچه ها تدریس شد آزمون گروهی همراه با طراحی سوال در کلاس اجراء شد بخش نخاع و مغز تا حدودی تدریس شد و( همراه با بارش مغزی ) و طرح ده سوال به عنوان تکلیف شب  ارائه شد .

هدیه آسمانی:

درس دو نامه داده شد و درباره ی آن بحث و گفتگو کردند سپس با مفاهیم غیبت و تهمت آشنا شدند و خاطرات خود را درباره ی تهمت بیان  کردند و هر کدام از معایب تهمت زدن مثالهای را بازگو کردند سپس مسابقه شانس پرسش از هدیه ها با شور و نشاط فراوان برگزار شد و دانش آموزان به سوالات در گروه جواب دادند که برایشان بسیار  هیجان انگیز بود .

قرآن :

تدریس (نِ ) اتنصال بین کلمات در قرآن

جلسه ی دوم و جلسه ی سوم و جلسه ی  پنجم

تکلیف برگزاری دستاورد تا پایان درس ۵ : صفحه ۴۳