به نام خداوند مهربان

گزارش کار هفته سوم مهر

۱۴ تا ۱۸ مهر

کلاس چهارم

  • ریاضی: حل دستاورد هفته ی گذشته و دادن برگه ها به دانش آموزان. دادن تمرین برای الگوها و جدول نظام دار و عددنویسی و حل و رفع اشکال. شروع بخش سوم فصل اول با موضوع ماشین های ورودی و خروجی همراه با اجرای نمایش ماشین ها توسط دانش آموزان و انجام فعالیت ها به صورت گروهی و پای تخته ای. دادن کاربرگ عددنویسی تا طبقه ی هزار و الگوها با جدول نظام دار و حل پای تخته و رفع اشکال. شروع بخش عددنویسی میلیون همراه با دست ورزی و یادآوری طبقه ی هزار و انجام گروهی فعالیت صفحه ی ۱۶٫
  • فارسی، املا و انشا: پرسش از حفظ شعر و کلمات هم معنی درس ۱ و ۲٫ انجام بخش “صندلی صمیمیت درس ۱″ . انجام بخش ” گوش کن و بگو” درس ۲ و پاسخ به سوالات. املای گروهی از درس دوم. برگزاری دستاورد از درس ۱ و ۲٫ شنیدن فایل صوتی درس ” در جست و جو ” و پاسخ به سوالات درک و دریافت. خواندن انشاهای دانش آموزان با موضوع فصل بهار و بیان نکاتی در مورد انشا نویسی و داشتن خلاقیت و تازگی در نوشتن. بررسی انشاها از لحاظ علائم نگارشی.
  • قرآن: جلسه ی چهارم درس اول. فرد خوانی، پیدا کردن موارد وقف و اتصال. روخوانی عبارت های قرآنی با موضوع نماز. شنیدن فایل صوتی جلسه ی اول درس دوم و روخوانی به صورت مسابقه ی گروهی. صحبت در مورد پیام قرآنی درس.
  • علوم: بررسی سوالات طرح شده توسط دانش آموزان. انجام آزمایش های تاثیر دما و اندازه ی ذرات در سرعت انحلال و نتیجه گیری از آن و نوشتن در دفتر علوم و رسم نمودار ستونی. پرسش و پاسخ در مورد روش های جداسازی مخلوط ها و پیش بینی در مورد فعالیت صفحه ی ۱۲ و۱۳ برای انجام آن در هفته ی آینده. انجام آزمایش ” نه نشین شدن گل های سبزی” در ارتباط با کاربردهای جداسازی مخلوط ها. طراحی یک بازی و انجام آن در حیاط برای پاسخ به این سوال که ” چرا حباب ها دایره ای بیرون می آیند؟”. صحبت در مورد ” نقش ما در استفاده ی درست از مخلوط ها” . دادن کاربرگ دوره ای از این دوفصل.
  • پژوهش: آوردن کتاب و دایره المعارف های علمی در کلاس و ارائه به دانش آموزان جهت مطالعه و پیدا کردن پاسخ سوالاتشان. صحبت با دانش آموزان در مورد موضوعات مورد علاقه شان برای درس پژوهش. نتیجه گیری از سوالات و انتخاب موضوع ” نور و آینه ها ” برای پژوهش امسال. طرح ۲سوال بنیادی برای این موضوع و ارجاع دانش آموزان به منابع برای پیدا کردن جواب سوالات.
  • اجتماعی: برگزاری دستاورد از درس ۱ و ۲ .
  • درس هدیه های آسمان: تدریس درس ۲با اجرای نمایش و روخوانی درس توسط دانش آموزان. انجام فعالیت ها به صورت گروهی و با استفاده از نمایش فیلم در مورد زندگی حضرت موسی(ع).
  • صحبت در مورد دفتر برنامه ریزی و پاسخ به سوالات دانش آموزان راجع به آن