به نام خداوند مهربان

گزارش کار هفته دوم مهر

۷ تا ۱۱ مهر

کلاس چهارم

  • ریاضی: حل سوالات داده شده در دفتر- حل تمرین صفحه ی ۷ پای تخته با موضوع عددنویسی طبقه هزار. دست ورزی جدول ارزش مکانی برای جا افتادن طبقه هزار. شروع بخش الگوها همراه با دست ورزی و بررسی هر الگو به صورت گروهی و انجام فعالیت ها و کار در کلاس و تمرین تا پایان صفحه ی ۱۱٫  حل سوالات اضافه داده شده الگو و عددنویسی در دفتر و کاربرگ . برگزاری دستاورد هفته با موضوع عددنویسی تا طبقه هزار و الگوها. انجام بازی جدول ضرب همراه با کارت.
  • فارسی، املا و انشا: گفتن املا از کلمات مهم درس ستایش و آفریدگار زیبایی. انجام کتاب نگارش درس اول در کلاس به صورت گروهی و در منزل و چک کردن با دانش آموزان. روخوانی از شعر “خبر داغ” و صحبت در مورد معنی شعر و حفظ بخشی از شعر توسط دانش آموزان به صورت گروهی. شنیدن صوت درس دوم ” کوچ پرستوها” و روخوانی توسط دانش آموزان. انجام بخش درک مطلب به صورت گروهی. پیدا کردن کلمات هم معنی درس دوم و شعر خبر داغ از انتهای کتاب و چک کردن همراه بچه ها.
  • قرآن: جلسه ی دوم و سوم درس اول با موضوع نماز در قرآن؛ صامت خوانی، فرد خوانی و جمع خوانی عبارات قرآنی و پیدا کردن اتصالات در جلسه ی دوم. صحبت در مورد پیام قرآنی با موضع نماز و صحبت در مورد دعاهای قرآنی و قرار با دانش آموزان برای نوشتن دعاهای قرآنی و نوشتن روی مقوا و نصب روی برد. شروع تدریس قاعده ی وقف و تمرین این قاعده در آخر آیات. انجام کار در کلاس صفحه ی ۵ و ۶
  • علوم و پژوهش: نوشتن مراحل روش علمی و صحبت در مورد مراحل با مثال نیوتن و مثال دیگر و نوشتن در دفتر پژوهش.

انجام فعالیت های فصل ۱ و ۲ مورد از فعالیت های فصل ۲ با موضوع مخلوط ها و محلول ها( آزمایش های علمی که پیش بینی آنها قبلا در دفتر انجام شده بود. ) و نتیجه گیری از آزمایشات در دفتر علوم. پیش بینی برای ۲ مورد فعالیت در رابطه با اثر دما و … بر محلول ها برای انجام آن ها در هفته ی آینده و نتیجه گیری.

  • اجتماعی: پرسش از درس اول جهت مرور ویژگی های محله و انجام فعالیت های کتاب درس اول. شروع درس دوم با موضوع محله و تدریس به صورت پرسش و پاسخ و تصویرخوانی و انجام فعالیت ها در کلاس و انجام برخی در منزل به صورت پرسش از اطرافیان در مورد محله. انجام کاربرگه های ۱ و ۲ کتاب و مصاحبه با بزرگترها در مورد تغییرات محله از گذشته تا کنون.
  • درس هدیه های آسمان: تدریس درس ۱ به صورت روخوانی و اجرای نمایش صوتی. انجام فعالیت ها به صورت گروهی و پرسش و پاسخ
  • صحبت در مورد پوشه ی کار و دادن برگه های شروع هر درس در پوشه کار