به نام خداوند مهربان

گزارش کار هفته ی  اول مهر

۱ تا ۴ مهر

کلاس چهارم

  • ریاضی: حل کاربرگ دوره ای با موضوع دوره ی مطالب سال سوم. شروع فصل اول کتاب ریاضی چهارم با موضوع الگوها و عدد نویسی. صحبت با دانش آموزان در مورد تصویر آغازین فصل و الگوهایی که در زندگی خود دیده اند یا شنیده اند یا می شناسند. انجام حرکات ریتمیک با دست و پا با موزیک برای یادآوری الگوها در موسیقی. انجام فعالیت بخش حل مساله به صورت دست ورزی با مهره و به صورت گروهی. شروع بخش عدد نویسی با موضوع آموزش اعداد تا صد هزار همراه با دست ورزی با مکعب کوئیزنر و جدول ارزش مکانی. انجام سوالات اضافه در دفتر ریاضی.
  • فارسی، املا و انشا: شروع درس اول کتاب با موضوع نیایش و آفریدگار زیبایی؛ پیدا کردن کلمات هم معنی در کلاس. انجام بخش درک مطلب و واژه آموزی. گفتن املای تقریری با موضوع ماه مهر و مدرسه. خواندن کتاب غیر درسی.
  • قرآن: جلسه ی اول درس اول؛ مرور اصول روخوانی قرآن، مرور تنوین و حروف ناخوانا و اتصالات موجود در کلمات قرآنی. تمرین گروهی برای پیدا کردن موارد فوق در کلمات قرآنی. صامت خوانی، فرد خوانی و جمع خوانی کلمات.
  • علوم و پژوهش: صحبت با دانش آموزان در مورد این که آیا تا به حال کار پژوهشی انجام داده اند یا خیر. صحبت در مورد مراحل روش علمی. مطرح کردن تعدادی پرسش علمی توسط آنها. شروع تدریس درس اول علوم با موضوع فرضیه سازی و روش علمی. انجام آزمایش حباب ساز توسط دانش آموزان و بررسی مراحل روش علمی در این آزمایش. پیش بینی در مورد آزمایش لباس های تیره و روشن برای انجام آن در هفته ی آینده. شروع بحث مخلوط ها و پیش بینی دو فعالیت برای انجام در هفته ی آینده و تقویت موضوع فرضیه و پیش بینی در کار علمی. ذکر چند مورد سوال اضافه با موضوع درسی در دفتر علوم.
  • اجتماعی: تدریس درس ۱ با موضوع محله به صورت پرسش و پاسخ و تصویر خوانی و بیان تجربیاتی که دانش آموز از محله و همسایه های خود و فعالیت های محله دارد. انجام گروهی فعالیت ها.
  • درس هدیه های آسمان: این هفته به دلیل جابه جایی در برنامه ها برگزار نشد
  • معارفه با دانش آموزان و صحبت در مورد موضوعات مختلف مانند قوانین کلاس. رنگ آمیزی و تصویب قوانین و امضا. پر کردن برگه ی معارفه و سوالاتی در حیطه ی کلاس و مدرسه و دوستان. آشنایی اولیه با کتاب های درسی و دفترهای لازم برای آنها.