به نام خداوند مهربان

به نام خدا

گزارش کار هفته ی  دوم اردیبهشت

۸ تا ۱۲ اردیبهشت

کلاس چهارم

  • ریاضی: ادامه ی تدریس رسم ارتفاع در متوازی الاضلاع و حل تمرینات و فعالیت های صفحات ۱۳۰ تا ۱۳۳٫ نتیجه گیری مساحت متوازی الاضلاع از مساحت مستطیل و نتیجه گیری مساحت مثلث از مساحت متوازی الاضلاع و مستطیل. مرور فصل کسر با انجام چند تمرین از کتاب جامع خیلی سبز.
  • فارسی، املا و انشا: شروع درس ۱۶: پرسشگری. شنیدن فایل صوتی درس و پیدا کردن کلمات مهم و هم معنی. خواندن شعر “خرد و دانش” و پیدا کردن کلمات هم معنی آن و بررسی معنی شعر همراه دانش آموزان و شنیدن صوت شعر. صحبت در مورد بخش دانش های زبانی و بخش درک مطلب. انجام کتاب نگارش درس پرسشگری. کتاب کار سلام فارسی درس۱۵ و ۱۶ به صورت پرسش و پاسخ کلاسی بررسی شد. صحبت در مورد بندنویسی و نوشتن انشا با موضوع ” در فصل ۱ و ۳ کتاب ریاضی چه آموختم؟ ” . برگزاری دستاورد هفته با موضوع کلمات هم معنی کل کتاب.
  • قرآن: پرسش از دعاهای قرآنی درس سیزدهم همراه معنی. جلسه ی دوم درس چهاردهم: انجام کار در کلاس . جلسه ی سوم درس چهاردهم: صامت خوانی، خواندن در گروه، شنیدن صوت و روخوانی. پیدا کردن مکان های وقف و اتصال. پیدا کردن تفاوت های خط قرآن.
  • علوم: پرسش از بدن ما(۱) و (۲) از کتاب و کتاب کار سلام و حل تست های این دو فصل. شروع درس ۱۲ با موضوع گوناگونی گیاهان. دانش آموزان در ساعت رایانه در مورد آن تحقیق کردند.
  • اجتماعی: تدریس درس ۱۸ با موضوع پوشش های گیاهی و جانوری مربوط به هر نوع آب و هوا. دانش آموزان از قبل پیش مطالعه کرده بودند. آوردن یک خرگوش در کلاس که می تواند انواع مختلفی داشته باشد و در هر ۳ نوع آب و هوا وجود داشته باشد. انجام فعالیت درس به صورت دست ورزی با مداد رنگی.
  • درس هدیه های آسمان: تدریس درس ۱۸: چشمان همیشه باز همراه با پرسش و پاسخ و بارش مغزی و صحبت در مورد کارهای نیک و بد و انجام فعالیت های کتاب.