به نام خداوند مهربان

گزارش کار هفته ی  سوم فروردین

۱۸ تا ۲۲ اسفند

کلاس چهارم

  • ریاضی: تدریس بخش چهارم از فصل اعداد اعشاری با موضوع ارزش مکانی اعداد اعشاری و انجام فعالیت ها و تمرینات صفحات ۱۱۲ تا ۱۱۷٫ حل گروهی و رفع اشکال فردی کتاب کار سلام صفحات ۱۰۵ تا ۱۱۵ مربوط به فصل اعداد اعشاری. شروع تدریس فصل پنجم با پرسش و پاسخ و بارش مغزی در مورد اشکال هندسی و رسم اشکال هندسی در برنامه ی word. صحبت در مورد انواع روش های حل مساله. انجام بخش حل مساله صفحات ۱۲۰ و ۱۲۱ به صورت گروهی و دست ورزی با کاغذ و گونیا. شروع تدریس بخش اول از فصل ۶ با موضوع عمود و موازی. برگزاری دستاورد هفته از فصل اعداد اعشار
  • فارسی، املا و انشا: مرور مجدد درس لطف حق با شنیدن فایل صوتی جهت انجام بخش درک متن و واژه آموزی. انجام تصویرخوانی و صندلی صمیمیت. شنیدن فایل صوتی شعر بخوان و حفظ کن: امید، نوشتن کلمات هم معنی و معنی شعر به صورت گروهی. جمع خوانی شعر. پرسش جمعی و فردی شعر. نمایش کمان و بخش های مختلف آن مثل زه و …. مشاهده تحقیق دانش آموزان در مورد پروین اعتصامی. شروع تدریس درس ۱۴: ادب از که آموختی؟ دانش آموزان از قبل پیش مطالعه کرده بودند. چک کردن کلمات هم معنی و معنی حکایات درس. انجام قسمت درک مطلب و دانش های زبانی. شنیدن فایل صوتی بخش گوش کن و بگو و پاسخ دادن تمام دانش آموزان به سوالات مطرح شده.
  • قرآن: شروع درس سیزدهم: جلسه ی اول: صامت خوانی، شنیدن صوت، روخوانی و مشخص کردن مکانهای وقف و اتصال و تکرار مجدد روی حروف وقف و تفاوت خطوط. خواندن جمعی پیام قرآنی و معنی آن و صحبت در مورد مصادیق پیام.
  • علوم: تدریس بخش گوارش از فصل ۹ و اتمام فصل. مرور فصل از کتاب کار سلام و انجام بخشی از سوالات در کلاس. شروع درس ۱۰: بدن ما(۲) با دست ورزی و باد کردن بادکنک. مرور بخش سلول ها با میکروسکوپ.
  • اجتماعی: پرسش شفاهی از درس ۱۴ تا ۱۶٫ تدریس درس ۱۷ با موضوع نواحی آب و هوایی با روش اعضای تیم و تحلیل دانش آموزان از میزان دما و بارش در هر ناحیه ی آب و هوایی. دست ورزی به صورت انجام کاربرگ با موضوع درس های ۱۶ و ۱۷ و مرور نقشه های ناهمواری و نقشه آب و هوا و نقشه ی استان ها. خواندن سفرنامه ها و دیدن کلیپ و پاورپوینت های نوروزی دانش آموزان و صحبت در مورد شهرها و کشورهایی که سفر کرده اند و آداب و رسوم آن ها.
  • درس هدیه های آسمان: تدریس درس ۱۵ به صورت پرسش و پاسخ و کار گروهی با موضوع نیکی کردن و بیان مصادیق آن از زبان دانش آموزان. برگزاری دستاورد دوره ای از درس های ۱۱ تا ۱۵٫