به نام خداوند مهربان

گزارش کار هفته ی  سوم اسفند

۱۹  تا ۲۳ اسفند

کلاس چهارم

  • ریاضی: شروع بخش دوم و سوم از فصل چهارم با موضوع عدد اعشاری و جمع و تفریق آن ها همراه با دست ورزی با خط کش و نوار کاغذی و ظروف مدرج و انجام کار در کلاس ها، تمرین ها و فعالیت های صفحات ۱۰۴ تا ۱۱۱٫ حل گروهی و رفع اشکال کتاب کار سلام از صفحه ی ۱۰۲ تا صفحه ی ۱۰۵٫
  • فارسی، املا و انشا: درک و دریافت صفحه ی ۱۰۱ و خواندن حکایت صفحه چک کردم کلمات هم معنی بخش بخوان و بیندیش درس ۱۲٫ چک کردن بخش املا و واژه آموزی از کتاب نگارش درس ۱۲٫ شروع درس ۱۳ فارسی: لطف حق. خواندن دانش آموزان از شعر. بیان معنی هر بیت توسط هر دانش آموز. پیدا کردن گروهی کلمات هم معنی درس.
  • قرآن: خواندن قصه ی آیه ها و تعریف کردن هر بخش آن توسط یک دانش آموز. جلسه ی دوم درس دوازدهم: انجام کار در کلاس و تمرین ها. جلسه ی سوم درس یازدهم: انس با قرآن در خانه: صامت خوانی، شنیدن صوت، روخوانی و مشخص کردن مکانهای وقف و اتصال و تکرار مجدد روی حروف وقف و تفاوت خطوط. گذاشتن فایل صوتی جلسه ی سوم از درس ۱۲ در کانال گروه برای تمرین دانش آموزان در منزل.
  • علوم: شروع فصل ۹: بدن ما و ورود به درس با آوردن مولاژ در کلاس و آشنایی دانش آموزان با اندام های بدن انسان. خواندن کتاب ها و دایره المعارف های بدن انسان. خواندن متن کتاب. آوردن لباس های کودکی دانش آموزان و ورود به تقسیم سلول ها. خواندن مطالب و تحقیقات دانش آموزان در مورد بدن انسان. برگزاری دستاورد هفته با موضوع علوم. مشاهده ی سلول های بزاق دهان زیر مکروسکوپ. مشاهده ی سلول های پوست پیاز زیر میکروسکوپ.
  • اجتماعی: پرسش از درس ۱۵ مربوط به نا همواری ها و شروع درس ۱۶ با موضوع آب و هوا و بررسی آب و هوای روز شنبه با اندازه گیری دما با دماسنج. انجام فعالیت ها و کاربرگ های مربوط به درس ۱۵ و ۱۶٫ ارجاع دانش آموزان به اخبار هواشناسی برای یک هفته
  • درس هدیه های آسمان: پرسش کلاسی از درس ۱۱ و ۱۲٫ تدریس درس ۱۴ با موضوع اولین بانوی مسلمان به صورت کار گروهی و پرسش و پاسخ و انجام فعالیت های درس.