به نام خداوند مهربان

گزارش کار هفته ی  دوم اسفند

۱۲ اسفند تا ۱۶ اسفند

کلاس چهارم

  • ریاضی: رفع اشکال مجدد از اندازه ی گیری زمان و طول. کار کردن مجدد تقسیم فرایندی در کلاس. شروع فصل پنجم: عدد مخلوط و عدد اعشاری با تصویر آغازی فصل و شنیدن تجربیات و شنیده های دانش آموزان از اعداد اعشاری. تدریس و تکرار اعداد مخلوط، حل تمرین ها و فعالیت های صفحات ۹۸ تا ۱۰۱ و تمرین اعداد مخلوط به عنوان مقدمه ای بر اعداد اعشاری.
  • فارسی، املا و انشا: خواندن شعر ” اتفاق ساده ” توسط همه دانش آموزان و بیان معنی و مفهوم شعر. صحبت درمورد زندگینامه ی قیصر امین پور. خواندن داستان بخوان و بیندیش در مورد زندگی مهدی آذریزدی و شنیدن فایل صوتی درس. انجام درک مطلب های این دو قسمت و تدریس اجزای جمله: نهاد و گزاره.
  • قرآن: جلسه ی دوم از درس یازدهم: صامت خوانی، روخوانی و انجام تمرینات و کار در کلاس درس. مشخص کردن مکان های وقف و اتصال و تفاوت های خط قرآنی با خط معمولی. جلسه اول درس ۱۲ برای هم گروه ها خوانده شد و مکان های وقف و اتصال و تفاوت های خط قرآنی با خط معمولی مشخص شد.
  • علوم: تمرین و آماده شدن دانش آموزان برای اجرای نمایش منظومه ی شمسی روز پنجشنبه. حل کتاب کار سلام فصل هشتم و کامل کردن آن. پاورپوینت ها و فیلم های مربوط به فعالیت ها و تحقیقات بچه ها با موضوع صور فلکی و منظومه ی شمسی در کلاس نمایش داده شد. چند مطلب از کتاب هایی با موضوعات مورد علاقه و سوالاتی که راجع به منظومه ی شمسی داشتند، در کلاس خوانده شد.
  • اجتماعی: شروع درس ۱۵ با موضوع ناهمواری ها: کوه ها و دشت ها. پرسش و پاسخ از تجربه های شخصی دانش آموزان از کوه ها و دشت هایی که تاکنون رفته اند و بیان ویژگی ها، نام و مکان و پوشش گیاهی و آب و هوای هرکدام. ساختن قصه ی آبرفت با همکاری همه. انجام فعالیت های کتاب در این درس. و تاکید بر نکات مهم آن
  • درس هدیه های آسمان: ادامه ی درس ۱۲ با موضوع امام زمان(عج) که دست ورزی و کشیدن درخت آرزوها توسط دانش آموزان و خواندن شعر درخت آرزو به صورت دسته جمعی در جلسه ی گذشته انجام شده بود. دانش آموزان درس را پیش مطالعه کرده بودند و تدریس و انجام فعالیت های آن با مشارکت گروهی خودشان صورت گرفت.
  • ساخت دست سازه ها دانش آموزان برای بازارچه ی مهربانی