به نام خداوند مهربا

گزارش کار هفته ی  اول اسفند

۵ اسفند تا ۹ اسفند

کلاس چهارم

  • ریاضی: شروع بخش دوم از فصل چهارم( اندازه گیری): اندازه گیری زمان. همراه با دست ورزی با ساعت آموزشی و زمان سنج و آوردن و ساختن ساعت توسط دانش آموزان. انجام فعالیت ها و تمرین های کتاب صفحات ۸۶ تا ۸۹ به صورت فردی و گروهی و پای تخته. تدریس بخش اندازه گیری طول همراه با دست ورزی و ساختن متر توسط دانش آموزان. انجام فعالیت ها و تمرین های کتاب صفحات ۹۰ تا ۹۱٫ حل کتاب کار سلام مربوط به اندازه گیری زمان و طول به صورت گروهی و رفع اشکال پای تخته. دادن سوال از این دو بخش در دفتر برای تمرین بیشتر.
  • فارسی، املا و انشا: پرسش و پاسخ از کتاب نگارش درس ۱۱٫ گفتن املا از کلمات مهم درس ۱۱٫ صامت خوانی درس ۱۲ و پیدا کردن کلمات هم معنی توسط دانش آموزان. ادامه ی چک کردن کتاب کار سلام درس ۱۱ در کلاس به صورت پرسش و پاسخ و تاکید بر نکات مهم.
  • قرآن: جلسه ی دوم و سوم از درس دهم: صامت خوانی، روخوانی و انجام تمرینات و کار در کلاس درس. مشخص کردن مکان های وقف و اتصال و تفاوت های خط قرآنی با خط معمولی. جلسه اول درس ۱۱: خواندن دانش آموزان در گروه و روخوانی در کلاس. خواندن پیام قرآنی این درس به صورت فردی و جمعی. صحبت در مورد مصادیق آن به صورت بارش مغزی
  • علوم: ادامه ی نمایش فیلم های ستاره ها و سیارات و زمین و خواندن متن کتاب فصل هشتم مربوط به فیلم ها و فعالیت های انجام داده شده در کلاس با موضوع زمین سیاره ی ما و اتمام فصل. مرور فصل از کتاب کار سلام. حل سوالات تستی و رفع اشکال و تاکید بر نکات مهم. خواندن بخش هایی از کتاب های مختلف دایره المعارف نجوم و فضا در مورد سوالات مختلف دانش آموزان از این بخش.
  • اجتماعی: ادامه ی درس ۱۴: سفر به کرمانشاه. نوشتن سفرنامه این درس در کلاس. انجام فعالیت های درس. پرسش کلاسی از درس ۱۱ تا ۱۴٫
  • درس هدیه های آسمان: شروع درس ۱۲ با موضوع امام زمان(عج) همراه با دست ورزی و کشیدن درخت آرزوها توسط دانش آموزان و خواندن شعر درخت آرزو به صورت دسته جمعی.
  • دستاورد هفته با موضوع ریاضی و هدیه ها برگزار شد. و در کلاس حل و رفع اشکال شد.

ر