به نام خداوند مهربان

گزارش کار هفته ی اول دی

۲ تا ۸ دی

کلاس چهارم

  • درس ریاضی: انجام تمرینات و فعالیت های صفحه ی ۵۲ تا ۵۵ کتاب درسی با ادامه ی موضوع ضرب. به صورت فردی و گروهی و پای تخته ای انجام شد. شروع تدریس بخش محاسبات تقریبی و یادآوری از سال گذشته با انجام فعالیت های صفحات ۵۶ و ۵۷ و مرور تقریب دهگان تا هزارگان. انجام گروهی کتاب کار سلام و رفع اشکال صفحات ۵۷ تا ۶۰
  • درس فارسی، املا و انشا: صامت خوانی و روخوانی درس هفتم. فایل صوتی درس هفتم: مهمان شهر ما شنیده شد وتوسط دانش آموزان روخوانی شد. کلمات جدید هم معنی درس توسط دانش آموزان به صورت گروهی پیدا شد و پای تخته بررسی شدند. درک مطلب صفحه ی ۶۵ و واژه آموزی صفحه ی ۶۶ انجام شد.  داستان بخوان و بیندیش: انتظار، خوانده شد و کلمات هم معنی جدید در کلاس پیدا شد. صفحه ی ۴۴ تا ۴۶ کتاب نگارش درس هفتم به صورت گروهی حل شد و با دانش آموزان چک شد. املای تقریری از درس هفتم گفته شد.
  • درس قرآن: جلسه ی اول و دوم از درس هفتم : آشنایی با خط قرآن کریم( عثمان طه) و تفاوت های آن با خط معمولی فارسی. و آوردن چند جلد قرآن کریم برای تمرین بیشتر و آشنایی بیشتر با تفاوت ها. عبارات و آیات کتاب درسی صامت خوانی، گروه خوانی و روخوانی شدند و صوت قرآن مربوط به آن شنیده شد. دانش آموزان در صفحات کتاب وقف، اتصال ها و تفاوت های خط قرآن عثمان طه را مشخص کردند.
  • علوم: ادامه ی فعالیت های فصل ۵: گرما و ماده و تدریس بحث رسانایی گرمایی. پرسش از فعالیت های صفحه ی ۳۸ و ۳۹ کتاب درسی. درسنامه ی کتاب کار سلام جهت مرور درس مطالعه شد و برخی سوالات آن حل شد. انجام آزمایش صفحه ی ۳۷٫ آزمایش صفحه ی ۳۹ را دانش آموزان به صورت آزمون عملکردی باید انجام دهند و گزارش را در دفتر یا پاورپوینت ارائه دهند. شروع بخش سنگ ها همراه با نمایش فیلم آموزشی و دست ورزی با سنگ های مختلف. گزارش و عکس های یکی از دانش آموزان از موزه ی ایران باستان و سنگ های تخت جمشید ارائه شد.
  • اجتماعی: پرسش کلاسی از درس ۴ تا ۸ از تمامی دانش آموزان و انجام فعالیت های باقیمانده از درس ۷ و ۸ و نمایش فیلم زندگی عشایر
  • درس هدیه های آسمان: پرسش از درس ۱ تا ۷ از تمام دانش آموزان. درس هشتم با موضوع امام رضا(ع) تدریس شد و فعالیت های آن در کتاب به صورت گروهی انجام شد.
  • دستاورد هفته با موضوع علوم و ریاضی برگزار شد.