به نام خداوند مهربان

گزارش هفته چهارم اردیبهشت ماه

تدریس فارسی در هفته سوم اردیبهشت ماه با نیایش انتهای کتاب فارسی انجام شد و هریک از دانش آموزان با خواندن آن از خدای مهربان، معلم خوب خود و پدر و مادر دلسوزشان تشکر و سپاس گزاری کردند و از اینکه می توانند داستان های شیرین بخوانند بسیار خوش‏حال بودند. برای تقویت انشا نویسی و  دست ورزی دانش آموزان، به داستان خوانی و خلاصه نویسی پرداختند تا ضمن تقویت حافظه به خلاصه گویی و خلاصه نویسی‏‏ شان کمک شود.

ریاضی: هدف  آموزش ریاضی در این هفته به این صورت بود که دانش آموزان باید خودشان به تشخیص اطلاعات اضافی و یا اطلاعات کم مسئله پی می بردند و به حل مسئله می پرداختند. دانش آموزان در این هفته الگوی جدیدی را یاد گرفتند و این چنین بود که علاوه بر نوشتن ساعت ها الگوی موجود را تشخیص داده و عقربه های ساعت را می کشد. دانش آموزان با توجه به تمام آموخته های خود از الگویابی و تقارن به هر صورتی که تمایل داشتند صفحه شطرنجی کتاب درسی را طراحی کردند. برای تقویت دست ورزی و تمرین و تکرار آموزش ساعت، دانش آموزان به ساخت کاردستی ساعت پرداختند.

علوم: در این هفته دانش آموزان با تغییراتی که از گذشته تا اکنون و تغییراتی که ممکن است در آینده در جهان اتفاق افتد آشنا شدند( مفهوم حرکت، وسایل نقلیه، وسایل روشنایی و ..) با معلم خود به بحث و گفت و گو پرداختند.