به نام خداوند مهربان

گزارش هفته دوم اردیبهشت ماه

قرآن: در این هفته دانش آموزان با زندگی نامه پیامبران الهی آشنا شدند و داستان زندگی حضرت موسی(ع) و معجزات ایشان در کلاس درس بیان شد. آموزش لوحه خوانی یکی از سوره های قرآن تدریس گردید.

فارسی: در هفته دوم اردیبهشت ماه سه بخش آموزشی کتاب فارسی به پایان رسید و دانش آموزان وارد بخش پایانی کتاب( روانخوانی) شدند در این بخش دانش آموزان با یکی از مهمترین نعمت های خداوند که همان به وجود آمدن فصول سال آست آشنایی دقیق پیدا کردند و برای داشتن این نعمت بزرگ جمله ای را برای سپاس‏گزاری از خداوند در کلاس بیان کردند. در این هفته تمرینات دوره ای کتاب نوشتاری داش آموزان آغاز گردید و آنها به انجام این تمرینات پرداختند.

ریاضی: در این هفته دانش آموزان به حل مسئله های چند مرحله  به همراه رسم شکل پرداختن و برای حل مسئله از اشیا ملموس، انگشتان دست و یا چوب خط کمک گرفتند این شیوه آموزشی به درک بهتر مفهوم کمک کرد و دانش آموزان در انتها برای مسئله های خود عبارت جمع و تفریق نوشتند و به حل آنها پرداختند. در این هفته که آموزش بر روی حل مسئله های چند مرحله ای بود دانش آموزان خودشان مسئله های دو مرحله‏ای را تشخیص دادند و حل کردند و همچنین به صورت کلامی در کلاس درس بیان کردند.

این هفته آنها خواندن ساعت تقریبی و کامل را با آموزش غیر مستقیم آموختند و تمرین تضمینی در این قسمت استفاده از دفتر برنامه ریزیشان بود تا با برنامه ریزی ساعت تقریبی انجام فعالیتهایشان را مشخص کنند که با مفهوم زمان آشنا شوند. در هفته دوم اردیبهشت ماه دانش آموزان با اشکال هندسی و تفاوت ها و شباهت های اشکال آشنا شدند و با استفاده از آنها به کشیدن یک شکل دلخواه پرداختند.