گزارش اردیبهشت ماه

فارسی

خواندن «حکایت» و «نیایش» و آشنایی با معنی کلمات و مفاهیم

مرور درس‌ها (۴ درس، ۴ درس) و انجام کاربرگ مربوطه در کلاس

مرور کلی فارسی و نگارش و انجام کاربرگ مربوطه در کلاس

تمرین و مرور بخش‌هایی که با توجه به کاربرگ‌های داده شده مشخص شده دانش‌آموزان نیاز به تکرار و تمرین بیشتری دارند.

تمرین املا و چک کردن کاربرگ‌ها در کلاس.

پیدا کردن و نوشتن حکایت و خواندن آن در کلاس و گفت‌وگو درباره‌ی آن‌ها

نوشتن یک داستان کوتاه و درست کردن یک کتاب داستان در کلاس

دانش‌آموزان با برخی ویژگی‌های مهم خزندگان، پرندگان و پستانداران آشا شدند. و ویژگی آن‌ها را با هم مقایسه کردند. و درباره‌ی اندام تنفسی، حرکت، دفاع در برابر دشمن، پوشش بدن، نحوه‌ی تولید مثل و مراقبت از فرزندان گفت‌و‌گو کردند.

دانش‌آموزان درباره‌ی نقش مفید مارها اطلاعات جمع‌آوری کردند و در کلاس ارائه دادند. با ستون مهره و جانوران مهره‌دار و ویژگی آن‌ها آشنا شدند و توانستند جانوران را در پنج گروه مختلف دسته‌بندی کنند.

در درس ۱۴، تلاش شد دانش آموزان با یکی دیگر از تأثیرات فناوری و زندگی بشر یعنی روش های نگهداری مواد غذایی آشنا شوند، مسیر تغییر و تکامل آن را در طول تاریخ بشناسند و با برقراری ارتباط بین امکانات گذشته و حال، آینده را پیش بینی کنند و برای حل مسائل آن، راه حل پیشنهاد نمایند. در مورد نگهداری مواد غذایی و تغییر یخچال‌ها در آینده فکر کردند و نقاشی کشیدند و در مورد آن توضیح دادند. همچنین در مورد یخچال‌ی قدیمی اطلاعات جمع‌آوری کردند و در کلاس ارائه دادند.

به مرور درس‌ها پرداخته شد و کاربرگ‌های مربوطه به دانش‌آموزان داده شد و در کلاس چک شد.

مطالعات اجتماعی

در درس ۲۳، دانش‌آموزان با مقررات عبور و مرور و نکات ایمنی مربوط به رفت و آمد در کوچه و خیابان آشنا شدند. معنی و مفهوم برخی از تابلو‌های راهنمایی را بیان کردند و با ساخت تابلوهایی و استفاده‌ی آن‌ها در حیاط مدرسه سعی شد تا با این مفاهیم بیشتر آشنا شوند. کاربرگ‌های مربوط به درس در کلاس انجام شد.

ادامه کار در برنامه Power Point
• آشنایی با بلوک صدا
• رسم اشکال هندسی در اسکرچ
• ارسال و دریافت پیام
• انجام پروژه داستان نویسی

مهارت های زندگی

در این ماه بچه ها مهارت همکاری و کارگروهی را بیش از پیش تمرین کردند. به شناسایی توانمندی های خود پرداختند و در پایان آنچه را که از ابتدای سال در کلاس مهارت‌های زندگی آموخته بودند مرور و جمع بندی کردند.

کاردستی علائم راهنمایی و رانندگی

کاردستی کارت پستال قلب برای روز معلم