گزارش فروردین ماه

ریاضی

با کشیدن شکل و تقسیم کردن آنها به قسمت های مساوی کسر و مشخصات آن آموزش داده شد . کاربرد کسر در اندازه گیری ، تساوی کسرها و مقایسه کسرها آموزش داده شد. در آخر دانش آموزان تمرینات کتاب و کاربرگ های مربوطه را انجام دادند.

فارسی

خواندن درس «چشم‌های آسمان» به منظور تقویت توجه به آسمان به عنوان یکی از نمادهای شگفتی آفرینش. آشنایی با کلمات جدید و گفت‌وگو درباره‌ی معنی آن‌ها و تاکید بر لحن، آوا و آهنگ مناسب هنگام خواندن

گسترش دامنه‌ی واژگان دانش‌آموزان و آشنایی با وندافزایی با پسوند (ـانه)

انجام فعالیت صندلی صمیمت همراه با تحقیق. از دانش‌آموزان خواسته شد درباره‌ی موضوعی تحقیق کنند و هرکدام درباره‌ی مطالبی که پیدا کرده‌اند صحبت کنند و منابع اطلاعاتی خود را بیان کنند.

در قسمت بیاموز و بگو دانش‌آموزان با «یادداشت‌برداری» آشنا شدند و با خواندن متن نکات مهم را یادداشت‌برداری کردند.

به منظور تقویت مهارت شنیداری دانش‌آموزان و تاکید بر ادراک و تولید و فعال شدن ذهن دانش‌آموزان در گستره‌ی داستان‌پردازی در فعالیت گوش کن و بگو، دانش‌آموزان قسمت اول داستانی را گوش دادند و ادامه‌ی آن را در ذهن پروراندند و در کلاس بیان کردند، در قسمت بعدی ادامه‌ی داستان اصلی پخش شد تا دانش‌آموزان داستان خود را با داستان اصلی مقایسه کنند.

به منظور تقویت مهارت نوشتاری، با توجه به اینکه در درس گذشته دانش‌آموزان با «جمله‌ی موضوع» در بند آشنا شده بودند و با توجه به خواندن جمله‌ی موضوع بند را می‌نوشتند در این درس دانش‌آموز به مرحله‌ی تولید زبانی می‌رسد و خود جمله‌ی موضوع را می‌نویسد.

تمرین املا در کلاس انجام شد. و از دانش‌آموزان خواسته شد درس ۱ تا ۴ فارسی و نگارش را مرور کنند و در صورت داشتن سوال از معلم خود بپرسند.

پیک نوروزی در کلاس چک شد.

علوم

درس دوازدهم، با بارش فکری و دیدن تصاویر مرتبط با درس آغاز شد. درباره‌ی محل زندگی جانوران و چرخه‌ی زندگی ماهی و قورباغه در کلاس گفت‌وگو شد و دانش‌آموزان با جانوران دوزیست و خزندگان و پرندگان آشنا شدند و برای درک بهتر موضوع ویدیوهایی مرتبط با موضوع در کلاس پخش شد و دانش‌آموزان درباره‌ی آن‌ها صحبت کردند و همچنین درباره‌ی فواید مار تحقیق کردند و در کلاس ارائه دادند. و به منظور اینکه بدانند آیا در آب، هوا وجود دارد یا خیر، در کلاس آزمایشی انجام شد و دانش‌آموزان پس از مشاهده، نظرات خود را بیان کردند و در آخر مطالب جمع‌بندی شد.

هدیه های آسمان

درس ۱۸ و ۱۹ تدریس شد. تمرینات مربوطه انجام شده است.

مطالعات اجتماعی

در درس۲۰، دانش‌آموزان با «نشانی» و «پلاک» آشنا شدندو هر کدام از آن‌ها که نشانی خانه‌ی خود را می‌دانستند در کلاس بیان کردند و از سایر دانش‌آموزان خواسته شد تا از والدین خود درباره‌ی نشانی خانه‌ی خود سوال کنند و آن را به خاطر بسپارند یا یادداشت کنند. و با مشاهده‌ی دقیق بتوانند مکان‌هایی را که در مسیر خانه تا مدرسه می‌بینند را بیان کنند. و به عنوان فعالیت از آن‎ها خواسته شد تا نقاشی خانه‌ی خود و همسایگان خود را بکشند و پلاک خانه‌ها را روی آن مشخص کنند.

در درس ۲۱، با چهار جهت اصلی آشنا شدند و یاد گرفتند با توجه به نور خورشید در صبح چهار جهات اصلی را شناسایی کنند. و همچنین جهت‌های اصلی را روی نقشه پیدا کنند.

در درس ۲۲، با اداره‌ی پست و نحوه‌ی ارسال نامه به صورت صحیح و کد پستی آشنا شدند. برای درک بهتر موضوع از دانش‌آموزان خواسته شد یک پاکت نامه و یک تمبر (در صورت نداشتن، پاکت نامه و تمبر را خود دانش‌آموزان درست کنند) و به کلاس بیاورند و در کلاس دانش‌آموزان نامه‌ای را به فردی که دوست داشتند نوشتند و داخل پاکت گذاشتند و با نحوه‌ی نوشتن آدرس گیرنده، آدرس فرستنده، مقصد، مبدا و کدپستی آشنا شدند. و به عنوان فعالیت از آن‌ها خواسته شد تا تحقیق کنند که چرا پشت پاکت نامه تمبر قرار می‌گیرد.

قرآن

سوره ها و داستان های قرآنی در کلاس خوانده شده است.

تربیت بدنی

آموزش کش بازی و تمرین آن/ بازی شبیه سازی شده والیبال با بادکنک و تمرین آن/

کلاس ژیمناستیک: آموزش غلت جلو/ تمرین حرکات کششی پا و کمر با دیوار، پل با کمک دیوار، بالانس با دیوار شتر با کمک دیوار، پلانک، حلزون، شمع ، گاوآهن، تعادل فرشته، حرکت ۱۸۰، قیچی، قورباغه با چرخش پا از پشت، کبری، کبوتر، پل، پا پروانه

حرکات اصلاحی: تمرینات اصلاحی کف پا صاف/ گودی کمر / افتادگی سرشانه/ پای ضربدری/ پای پرانتز/ اصلاحی قوز کمر/ قوز گردن

مهارت های زندگی

دانش آموزان با مرور خاطرات و اتفاقات تعطیلات( به تفکیک احساسات خوشایند و ناخوشایند) بروز هیجانات را تجربه کرده و درباره مسائل خود با هم گفتگو کردند.

همچنین با طراحی بازی های رومیزی بصورت گروهی مهارت تفکر خلاق و کارگروهی را تمرین نمودند.

 

نقاشی روز طبیعت

نقاشی آرزوها

تصویرسازی به وسیله نخ و گواش