گزارش اسفندماه

ریاضی

در فصل ۶ آموزش جمع و تفریق به صورت فرایندی و تکنیکی اتفاق افتاده است. دانش آموزان در انتهای آموزش ، جمع و تفریق را در جدول ارزش مکانی انجام داده و شکل کشیدند . تمرینات کتاب و کاربرگ های مربوطه انجام شده است. در آخر تقسیم با باقی مانده آموزش داده شد و دانش آموزان با طراحی مسئله مفهوم را درک کرده و تمرینات را انجام دادند.

فارسی

خواندن درس «دریا» و «اگر جنگل نباشد» و آشنایی با جلوه‌های زیبای طبیعت و آفرینش، مثل دریا و جنگل و فواید آن‌ها و آشنایی با جنگل به عنوان یک سرمایه‌ی ملی و آموزش حفظ محیط زیست، آشنایی با کلمات جدید و گفت‌وگو درباره‌ی معنی آن‌ها و تاکید بر لحن، آوا و آهنگ مناسب هنگام خواندن

گسترش دامنه‌ی واژگان دانش‌آموزان و آشنایی با ترکیب نام بعضی از اعضای بدن با پسوند (ـه) و همچنین ترکیب کلمه با پسوند « ـناک » که کلمات معناداری ساخته می‌شود.

انجام فعالیت صندلی صمیمت به منظور تقویت قضاوت درست یکدیگر با ملاک‌های قضاوت که از قبل مشخص شده است.

در قسمت بیاموز و بگو یکی از آرایه‌های ادبی به نام تشبیه در ساده‌ترین شکل خود به دانش‌آموزان معرفی شد و آن‌ها در کلاس مثال‌هایی را زدند. و همچنین دومین جزیی که موجب گسترش جمله می‌شود «فاعل» معرفی شد. (البته به صورت مستقیم از کلمه‌ی فاعل استفاده نمی‌شود و هدف آموزش دستور آشنایی با اجزای جمله به منظور درک متن است.

تقویت مهارت شنیداری دانش‌آموزان در فعالیت گوش کن و بگو، فایل صوتی قصه‌ای در کلاس پخش شد و دانش‌آموزان درباره‌ی آن گفت‌وگو کردند.

به منظور تقویت مهارت نوشتاری، معرفی «جمله‌ی موضوع» اولین جمله‌ی بند در بندنویسی که اصلی‌ترین جمله‌ی بند است و جمله‌های دیگر در تکمیل آن می‌آیند در کلاس کار شد. و همچنین با خواندن جمله‌ی اول بند، موضوع در ذهنش محدود و متمرکز می‌شود.

تمرین املا و حل کاربرگ‌ در جهت تمرین و مرور مطالب انجام شد.

علوم

در درس یازدهم، با مشاهده‌ی برخی تصاویر، دانش‌آموزان ضمن انجام فعالیت‌هایی مثل تهیه‌ی روزنامه‌دیواری در کلاس، با انواع ریشه‌ها، ساقه‌ها، برگ‌ها، گل‌ها و دانه‌ها و همچنین با برخی از بخش‌های خوراکی گیاهان آشنا شدند. و گیاهان تک‌لپه و دو لپه را شناسایی کردند.

مطالعات اجتماعی

در درس ۱۷، دانش‌آموزان با گفت‌وگو و بارش فکری با نکات ایمنی مربوط به محافظت از خود، خانه و مدرسه در استفاده از وسایل برقی، گرمایش و … آشنا شدند. و همچنین درباره‌ی نحوه‌ی فعالیت آتش‌نشان‌ها صحبت کردند و با شماره تلفن‌های ضروری مثل ۱۲۵،۱۱۸، ۱۱۰، ۱۱۵ آشنا شدند.

در درس ۱۸، چند مورد از کارکردهای مدرسه را بیان کردند. درباره‌ی بخش‌های مختلف مدرسه و نقش کارکنان صحبت کردند. و همچنین برخی از مسئولیت‌های خود را در مدرسه نام بردند.

در درس ۱۹، با توجه به راهنمای نقشه در کتاب، نقشه‌خوانی کردند. ضرورت و علت وجود مقررات در مدرسه را بیان کردند.

کاربرگ‌‌های مربوطه در کلاس انجام شد.

هدیه های آسمان

درس هفدهم ( خواب شیرین ) تدریس شد . تمرینات مربوطه انجام شده است.

قرآن

سوره ها و داستان های قرآنی در کلاس خوانده شده است.