به نام خداوند مهربان

فعالیت های کلاس سوم یک و سوم دو

۱ الی ۵ دی فعالیت های کلاس سوم یک و سوم دو     ۱ الی ۵ دی هدیه های آسمان: تکمیل درس۹ (روخوانی متن درس + انجام فعالیت های کتاب صفحات ۴۷-۴۸ و ۴۹)قرآن: روخوانی سوره ی فتح و انسان اجتماعی: زمان های مربوط به درس اجتماعی به درس فارسی اختصاص یافتعلوم:- روخوانی اطّلاعات جمع آوری شده در مورد چاه و چشمه و قنات- نمایش فیلم در مورد قنات – گفت و گو در مورد تفاوت چاه و چشمه و قنات- در زنگ پژوهش بچّه ها اطّلاعاتی را که در جمع آوری کرده بودند در گروه های خود خواندند و تا حدودی جمع بندی کردند.)ریاضی:- آموزش زاویه راست و کار کردن با گونیا – چک کردن کاربرگ – انجام دست ورزی جهت پیش ورود به مفهوم ضرب  (با مهره هایی که در اختیار گروه ها قرار گرفت، دسته های مساوی درست کردند و برای آن عبارت فارسی نوشتند.)- انجام صفحات ۶۲ و ۶۳ (آموزش راهبرد نمادین سازی)- انجام بازی جهت درک بهتر مفهوم دسته و دانه- انجام صفحات ۶۴ و ۶۵ (آموزش ضرب و ارتباط آن با جمع)- فارسی:- پرسش از روخوانی درس- نوشتن کلمات مخالف درس در دفتر واژگان- انجام کتاب نگارش (صفحات ۳۲ و ۳۳ و۳۴)- فعالیت نگاه کن و بگو (صفحه ی ۵۴ کتاب)- انجام کاربرگ کلاسی مربوط به درس – فعالیت بیاموز و بگو (صفحه ی ۵۴ کتاب)- چک کردن کاربرگ منزل- بخوان و حفظ کن (شعر مثل باران_ صفحه ی ۵۵ کتاب) + تمرین خواندن شعر- نوشتن کلمات هم معنی شعر در دفتر واژگان- املا از درس فداکاران- پرسش از حفظ شعر

جشن یلدا:
بعد از طرح موضوع برای برگزاری جشن یلدا به صورت کلاسی، بچه ها به صورت پراکنده پیشنهادهایی دادند. در راستای تقویت برنامه ریزی از بچه ها خواستیم تا هر کدام به صورت فردی برنامه ای بنویسند و پیشنهادات خود را برای برگزاری جشن در برنامه لحاظ کنند.
روز بعد بچه ها برنامه های خود که شامل چگونگی برگزاری جشن، تهیه ی مواد و وسایل مورد نیاز، چینش کلاس، نوع بازی و … بود را خواندند. همه¬ی نظرات و پیشنهادات را روی تخته نوشتیم. سپس هر کدام از بچه ها گفتند که چه چیزهایی را می توانند، بیاورند و جلوی نامشان آن ها را یادداشت کردیم. در این قسمت که خیلی بچه ها هیجان زده بودند، موضوع کمک به دیگران و شریک کردن افراد نیازمند در شادی مان را مطرح کردیم و از تاثیر کمک ها در زندگی افراد نیازمند، نمونه هایی بیان کردیم. سپس بچه ها هم به موردهایی که در کلیپ ها دیده بودند، اشاره کردند.
در روز جشن هم بر اساس الویت بندی برنامه که قبلا انجام شده بود، با بچه ها مشغول به انجام کار شدیم و روز شادی را در کنار هم سپری کردیم.