به نام خدا وند بخشنده و جهان گستر

گزارش هفته ی اول مهر ماه ۹۶

بخشی از فعالیت ها به شرح زیر می باشد.

  1. گفتن تقویم روزانه به روش همه پرسی با هدف آشنایی نو آموزان با روز های هفته و ماه های سال و فصل .
  2. حضور غیاب توسط نو آموزان با هدف یادگیری نام های یکدیگر و ایجاد ارتباط صمیمی با یکدیگر.
  3. گفتن تابلو ی آب و هوا با هدف پرورش مشاهده و توجه به محیط اطراف در صبح که به مدرسه می آیند.
  4. انجام بازی ذکر نام به ای صورت که مربی توپ را به دست هرکس پرتاب می کرد ،نوآموز باید نام خود را می گفت و در مرحله ی بعد باید نام بقل دست و یا فرد ی که مربی می پرسید را می گفت . هدف از انجام این فعالیت ذکر نام خود در جمع ،برقرار کردن رابطه عاطفی در جمع،به خاطر سپردن نام هم کلاسی خود،نشان دادن علاقه در انجام دادن کار های گروهی.
  5. انجام فعالیت شستن دست ها با هدف توجه به بهداشت فردی،عادت به شستن دست قبل از خوردن .
  6. انجام فعالیت آشنایی با مدرسه با هدف انس با مدرسه،آشنایی با کارکنان مدرسه ، آشنایی با مفهوم راست و چپ در حرکت ترن،برقراری ارتباط کلامی و غیر کلامی با همسالان و…
  7. بازدید از ایستگاه آتش نشانی با هدف مشاهده شغل آتش نشانی از نزدیک و آشنایی با نکات ایمنی در مواجهه با خطرات.
  8. صحبت و گفت و گو در مورد شاعر بزرگ مولوی و شنیدن داستانی کوتاه از کتاب مثنوی معنوی با هدف آشنایی با زندگی و شخصیت این شاعر بزرگ انجام شد.
  9. انجام بازی شکل سازی با خمیر با هدف ساخت شکل های متفاوت با خمیر،معرفی اشکالی که ساخته اند ،پیش بینی مقدار خمیر و یا گل مورد نیاز خود،نشان دادن علاقه به ساختن شکل ها ،توجه به نظافت محیط کلاس بعد از فعالیت.
  10. انجام فعالیت باز و بسته کردن دکمه با هدف به کار گیری عضلات کوچک ،برقراری ار تباط با اعضای گروه، دکمه ها جای مناسب خود را بیابند،در ادامه بتوانند دکمه های لباس خود را به آسانی باز و بسته کنند.