به نام خداوند مهربان

سلام مدرسه

اول مهر با حال و هوای شروع مدارس، دیدن همکلاسی ها،معلم ها و شروع یک دوره جدید تحصیلی، تداعی می‌شود. هر کدام از ما تجارب و احساسات متفاوتی از شروع مدارس داریم، اما به عنوان والدین باید سعی کنیم که تجارب مثبت را برای کودک خود بازگو کنیم.شما اولیای گرامی می توانید با به کار گیری راه کارهای زیر شرایط مناسبی برای یک سال تحصیلی موفق و شاد فراهم آورید.

  1. خواب مناسب: احتمالادر فصل تابستان کودکان تا دیروقت بیدارند، این سبک رفتاری برای شروع مهر راهگشا نیست. سعی کنید چند روز قبل از مهر، کودکان را عادت بدهید تا زود بخوابند. خودتان هم جو خانه را برای استراحت فرزندتان فراهم نمائید.
  2. شور و اشتیاق: همیشه اولین ها در خاطره ها به یادگار می‌ماند!. سعی کنید تجربه ی اول مهر فرزندتان، از بهترین روزهای زندگیش باشد. خودتان هم شور و شوق داشته باشید و آن را ابراز نمائید. خاطرات شیرین روز او‌ل مهر خود را تعریف کنید و یا اگر عکسی از آن روز دارید، با فرزندتان تماشا کنید. یادتان باشد که برای ایجاد این شور و شوق، با وعده ی جوایز پیش بینی شده، زمینه های شرطی شدن فراهم نشود…
  3. تمرین مهارت‌ها با فرزند خود برای شروع مدرسه: فرزندتان هیجان خاصی برای ورود به مدرسه دارد، احتمالا این هیجان با استرس هم همراه خواهد بود. شاید آن را به زبان نیاورد ولی برای او تجربه‌ی جدیدی خواهد بود. هرچند مهد کودک و پیش دبستان به آمادگی هر چه بیشتر او کمک می‌کند، ولی باز هم تجربه منحصر به فردی خواهد بود. سعی نمائید در قالب داستان و خاطره، مهارت‌ها را با او تمرین کنید. مثلا چگونه دوست پیدا کند، چگونه با دوستانش رفتار کند، برای حل مسایل از چه کسی کمک بگیرد و … . البته در این میان او را بمباران اطلاعاتی نکنید.
  4. هماهنگی‌های لازم را انجام بدهید: سعی کنید برای حضور خود در روز بازگشایی از قبل برنامه ریزی کنید. حتما به موقع و حتی کمی زودتر حضور پیدا کنید. و حتما فرزندتان استراحت و تغذیه مناسبی داشته باشد. سعی کنید از عوامل تنش‌زا به دور باشید و با کمال آرامش و انرژی در کنار فرزندتان روز به یادماندنی فراهم نمائید. و در پایان برای رشد همه جانبه ی دختر عزیزمان، با سیستم مدرسه همسو باشید و در جلسات تعیین شده حضور داشته باشید.

موفقِ شاد باشید.