به نام خداوند مهربان

در روز دوشنبه سیزدهم اسفند ماه دختران پایه های چهارم و پنجم وششم در سالن آمفی تأتر روح اله جمع شدند تا بتوانند کنفرانس های علمی خود را همانند پایه های دیگر به خوبی برگزار کنند.
در ابتدا دانش آموزان به صورت هماهنگ ایروبیکی را برای والدین خود به نمایش گذاشتند تا بنوانند با انرژی مضاعف برای توضیح پژوهش خود به میدان بیایند سپس مراسم با قرائت قرآن کریم به عربی و انگلیسی به صورت دسته جمعی آغاز شد و سپس با پخش سرود جمهوری اسلامی و صحبتهای سرکار خانم دکتر سیفی و سپس خانم آقایی مربی پژوهش دانش آموزان مراسم ادامه پیدا کرد.
در ادامه دختران هر پایه بصورت گروهی بر روی سن آمده و کنفرانس های خود را برای والدینشان به نمایش گذاشتند. دختران پایه چهارم در زمینه میکروسکوپ چیست؟ و چگونه کار می کند؟ و ساخت پریسکوپ و کاربردها و چگونگی کارکرد آن و انواع عدسی،عدسی چشم و مشکلات بینایی و شکست نور و آزمایش های آن و ساخت تلسکوپ و چگونگی کارکرد آن تحقیقات خود را ارائه دادند و همین طور دستاوردها و دست سازه های خود را که در این زمینه تولید شده بود به معرض نمایش گذاشتند، پژوهش دانش آموزان پنجم و ششم ترکیبی از علوم جدید و کامپیوتر و زبان انگلیسی بود در پایه پنجم موضوعات پژوهش دانش آموزان با عناوین هواژل – گالیوم – نانو لوله های کربنی – الماس – قطار مغناطیسی – سازترمین و سیاهچاله بود که دانش آموزان قسمت هایی از پژوهش های خود را به زبان انگلیسی ارائه نمودند . و در پایه ششم دانش آموزان به بررسی راه های کاهش اصطکاک در قرقره و سطح شیبدار پرداخته بودند و نتایج خود را در کنفرانس ارائه نمودند و آن ها نیز همانند پایه پنجم برخی از قسمت ها را به زبان انگلیسی توضیح دادند. در پایان ارائه دانش آموزان پایه پنجم و چهارم سرودی را اجرا نمودند و بعد از آن دختران با همکاری گروه زبان نمایش ها و موزیک های خود را برای والدینشان اجرا کردند و در پایان برنامه از همه والدین ودانش آموزان پذیرایی به عمل آمد و همین طور مجری از همه والدین گرامی که به تماشای پژوهش های کودکان خود نشتند تشکر صمیمانه نمودند .
به امید موفقیت روز افزون برای دختران غنچه های شاد