به نام خدا وند بخشنده و جهان گستر

گزارش هفته ی چهارم مهر ماه ۹۶

بخشی از فعالیت ها به شرح زیر می باشد.

  1. گفتن تقویم روزانه به روش همه پرسی با هدف آشنایی نو آموزان با روز های هفته و ماه های سال و فصل .
  2. حضور غیاب توسط نو آموزان با هدف یادگیری نام های یکدیگر و ایجاد ارتباط صمیمی با یکدیگر.
  3. گفتن تابلو ی آب و هوا با هدف مشاهده و توجه به محیط اطراف در صبح که به مدرسه می آیند.
  4. انجام بازی آزاد با خمیر با هدف تقویت مهارت دست ورزی، ساخت شکل های متفاوت با خمیر،معرفی اشکالی که ساخته اند ،پیش بینی مقدار خمیر و یا گل مورد نیاز خود،نشان دادن علاقه به ساختن شکل ها ،توجه به نظافت محیط کلاس بعد از فعالیت.
  5. به مناسبت روز جهانی عصای سفید ،یک کار برگ را به صورت انتخابی رنگ آمیزی کردند با هدف تقویت مهارت دست ورزی و طریقه ی صحیح مداد دست گرفتن.
  6. صحبت در مورد روز جهانی استاندارد و آشنایی با علامت استاندارد و مشاهده این علا مت بر روی تمامی بسته بندی های خوراکی خود نوآموزان با هدف این که خوراکی هایی که دارای این علامت هستند استاندارد بوده و می توان آن ها را خریداری کرد.
  7. رنگ آمیزی علامت استاندارد و درست کردن تابلو استاندارد با هدف تقویت مهارت دست ورزی و هماهنگی چشم و دست در هنگام برش بر روی خط.
  8. صحبت و گفت و گو در مورد روز جهانی پارا المپیک با هدف آشنایی نو آموزان با واژه ی پارا المپیک و ویژه گی های ورزشکاران شرکت کننده در این مسابقه و توانایی و سر سختی این ورزشکاران با وجود نقص عضوشان.
  9. صحبت و گفت وگو در مورد روز جهانی تربیت بدنی و آشنایی با انواع ورزش های توپی و غیر توپی و اسامی آنها و کشیدن نقاشی در مورد ورزش مورد علاقه ی خود نوآموزان.
  10. خواندن قصه ی موش زرنگ با هدف پرورش مهارت شنوایی و تقویت حافظه و انجام کاردستی موش با هدف تقویت مهارت بریدن و دست ورزی .
  11. خواندن دوباره ی قصه نمکی شش در و بستی نمکی با هدف آشنایی با قصه های ایرانی و گسترش دایره واژگان و پرورش مهارت شنوایی و تقویت حافظه. و تمرین بخشی از آن به عنوان نمایش خلاق با هدف پرورش اعتماد به نفس در هنگام صحبت در جمع.
  12. دیدن فیلم خاله سوسکه و آقا موش با هدف ایجاد اشتیاق در نو آموزان و آشنایی با داستان های ایرانی و تقویت حافظه در هنگام پرسش سوالاتی در مورد فیلم.
  13. صحبت و گفت و گو در مورد روز جهانی غذا و این که در چنین مناسبتی می توان به کودکانی که در سن پایین کار می کنند تا در آمدی داشته باشند کمک کنیم. و سپس به عنوان فعالیت تکمیلی از نوآموزان خواستیم تا در منزل یک غذای محلی را انتخاب کرده و آن را نقاشی کنند.
  14. انجام بازی سازمان یافته در مورد مفاهیم کیفی (بلندترین ،هم اندازه ،کوتاهترین و …)و بازی آزاد با سازه های فومی .