به نام خداوند مهربان

جلسه ی نوزدهم ۱/۱۱/۹۶

پیش دبستان: نوآموزان در این جلسه به تکمیل فعالیت های مرتبط با دهه ی فجر پرداختند و ادامه ی سرفصل های مربوط به مهارت های زندگی در جلسات آینده پوشش داده خواهد شد.

پایه ی اول: در این جلسه دانش آموزان دست سازه های خود با موضوعیت ترسیم خود و بیان ویژگی های مثبت را تکمیل کرده و سپس در راستای ارتقاء عزت نفس مثبت و خودپنداره، به بیان ویژگی های مثبت یکدیگر در قالب بازخورد کلاسی پرداختند.

پایه ی دوم: باتوجه به اینکه یکی از مسایل اساسی بازه ی سنی دبستان، کسب شناخت در مورد ویژگی های خود است،. لازم است دانش آموزان بتوانند “خود” را توصیف کرده و تصویری از خود ترسیم کنند. بدین منظور در کلاس فعالیتی با این هدف صورت گرفت و لازم است اولیای عزیز نیز کودک را به بیان ویژگی های خود تشویق کرده و رشد مفهوم خود را در او تقویت کنند.

پایه ی سوم و چهارم: باتوجه به پوشش دهی فعالیت های فرهنگی دهه ی فجر، ادامه ی سرفصل های مربوط به مهارت های زندگی در جلسات آینده پوشش داده خواهد شد.

پایه ی پنجم و ششم: در راستای کمک به دانش آموزان برای غلبه بر اضطراب امتحان، حل مسایل خود در روابط بین فردی و تعارضات با دوستان و تقویت همه جانبه ی شخصیت از طریق خودآگاهی، در این جلسه نحوه ی ترسیم نمودار ایگوگرام از طریق روش تحلیل رفتار متقابل به دانش آموزان توضیح داده شد. لازم است در راستای استفاده از این مهارت در حل مسایل مختلف، دانش آموزان به تمرین آن در طول هفته بپردازند. همچنین اولیای عزیز نیز می توانند با همراهی کردن در این فعالیت، روابط خود با کودک را بهبود داده و روند رشدی کودک را تسهیل کنند.