به نام خداوند مهربان

جلسه ی هفدهم ۲۳/ ۱۰/۱۳۹۶

پیش دبستان: در راستای اهداف مهارت های زندگی و با توجه به بازه ی سنی نوآموزان، یکی از مسایل اساسی کسب شناخت در مورد ویژگی های خود در آن هاست. در این خصوص لازم است نوآموزان بتوانند خود را توصیف کرده و تصویری از خود ترسیم کنند. بدین منظور در کلاس فعالیتی با این هدف صورت گرفت و لازم است اولیای عزیز نیز کودک را به بیان ویژگی های خود تشویق کرده و رشد خود را در او تقویت کنند.

پایه های اول و دوم: با توجه به اهمیت مساله ی نظرسنجی به منظور رشد همه جانبه ی سیستم مدرسه، در این جلسه ضمن توضیح مفهوم بازخورد و چرایی آن از دانش اموزان خواسته شد تا نظرات خود در خصوص مسایل رایج در مدرسه را عنوان کنند و گفت و گوهایی در این باره انجام شد که به رشد تفکر نقاد در دانش آموزان کمک قابل توجهی خواهد کرد.

پایه های سوم، چهارم، پنجم و ششم: در راستای اهداف مهارت های زندگی و با توجه به بازه ی سنی حساس این مقطع، یکی از مسایل اساسی، کسب شناخت در مورد ویژگی های “خود” است. دراین خصوص لازم است دانش آموزان بتوانند خود را توصیف کرده و تصویری از خود ترسیم کنند. بدین منظور در کلاس فعالیتی با این هدف صورت گرفت که در جلسه ی بعد پیگیری خواهد شد و لازم است اولیای عزیز نیز کودک را به بیان ویژگی های خود تشویق کرده و رشد خود را در او تقویت کنند. همچنین ارایه ی بازخوردهای مثبت به دانش آموزان در ابعاد مختلف جسمی، رفتاری و روانی می تواند به شکل گیری خودپنداره ی مثبت در آن ها کمک کند.