به نام خداوند مهربان

جلسه ی شانزدهم ۱۶/۱۰/۹۶

پیش دبستان: باتوجه به ضرورت تقویت مهارت گوش دادن در نوآموزان، در این جلسه فعالیت عملی جهت تقویت این مؤلفه صورت گرفت. همچنین در ادامه ضمن توضیح مفهوم بازخورد و ارزشیابی، نظر سنجی ای در خصوص فعالیت های کلی مدرسه و مربیان انجام شد و نوآموزان نظرات خود را در این زمینه عنوان کردند.

پایه ی اول: بر اساس سرفصل های آموزشی مهارت های زندگی و مشغولیت ذهنی دانش آموزان در خصوص ترس های ناشی از زلزله و .. در این جلسه موضوع ترس های منطقی و غیر منطقی از طریق ابزارهای آموزشی مختلف مورد بررسی قرار گرفت. در این زمینه دانش آموزان با این مسأله آشنا شدند که لازم است ترس ها منطقی خود را از طریق حل مساله کاهش دهند و ترس های غیر منطقی را پس از بررسی کنار بگذارند.

پایه ی دوم: در ادامه ی سرفصل همکاری، دانش آموزان در این جلسه به ساخت کاردستی و توجه همزمان به معیارهای همکاری در رفتار خود پرداختند که در جلسه بعد در مورد کم و کیف آن با اعضای گروه ها گفت و گو خواهد شد.

پایه ی سوم: از آنجا که خودآگاهی و کسب اطلاع در مورد خود، پایه ی رشد همه جانبه ی صحیح در دانش آموزان است در این جلسه ساخت کاردستی خود و نوشتن ویژگی های مثبت و منفی خود بر روی کاردستی انجام شد. لازم است در جهت رشد خود مؤثر در کودکان ویژگی های مثبت به آن ها بازخورد داده شود.

پایه های چهارم، پنجم و ششم: در این جلسه دانش آموزان با سیستم مغز و نحوه ی یادگیری آن آشنا شدند و به منظور کسب مهارت هرچه بیشتر در مطالعه ی کیفی، با روش ترسیم نقشه ی ذهنی به عنوان روشی موثر در فعال سازی هر دو نیمکره مغز آشنا شدند و به تمرین عملی این روش پرداختند. در جهت درونی سازی هر چه بیشتر این روش، لازم است اولیای عزیز نیز دانش آموزان را به کاربرد آن تشویق کنند.