به نام خداوند مهربان

 جلسه ی پانزدهم ۹/۱۰/۹۶

پیش دبستان

در راستای هدف مهم تقویت همدلی و گوش دادن فعال، در این جلسه نوآموزان از طریق داستان خوانی و فعالیت عملی به این موضوع پرداختند. لازم است در منزل نیز با تقویت مهارت گوش دادن، توانایی کودک برای همدلی و توجه به صحبت های والدین و اعضای خانواده رشد یابد.

پایه ی سوم

بر اساس سرفصل های اصلی مهارت های زندگی و با توجه به مشغولیت ذهنی دانش آموزان در خصوص ترس های منطقی و غیر منطقی، در این جلسه دانش آموزان با ” ترس” به عنوان یکی از هیجانات اساسی آشنا شدند و موارد ترس منطقی و غیر منطقی را از یکدیگر متمایز کردند. در این زمینه دانش آموزان آموختند که ترس از برخی حیوانات، ترس از تاریکی و … منطقی نمی باشد و برای ترس های ناشی از خطر بیرونی مانند زلزله نیز می توان از طریق حفظ آرامش و حل مساله، مقابله ای مؤثر به عمل آورد.

پایه ی چهارم

با توجه به اهمیت آشنایی دانش آموزان با روش های صحیح مطالعه، در این جلسه دانش آموزان با شرایط مطالعه ی  صحیح، روش های مطالعه ی کیفی و عوامل مثبت و منفی موثر بر مطالعه به صورت عملی آشنا شدند و روش نقشه ی ذهنی را به عنوان یکی از موثرترین روش ها تمرین کردند.

پایه های اول، دوم، پنجم و ششم

در این جلسه دانش آموزان از طریق تکمیل کاربرگ به این سوال پاسخ دادند که تا کنون در کلاس مهارت های زندگی چه چیزهایی آموخته اند و به یادگیری چه عناوینی علاقه مند هستند. این فعالیت با هدف ارزیابی میزان تحقق اهداف در کلاس و توجه همزمان به علاقه مندی های دانش آموزان طراحی و اجرا شد تا دانش آموزان بتوانند پس از یک بازه ی زمانی سه ماهه، یادگیری های خود را مورد ارزیابی قرار داده و برای یادگیری بهتر و مفید تر نیز آماده شوند.