به نام خداوند مهربان

جلسه ی چهاردهم ۲/۱۰/۹۶

پیش دبستان

با توجه به اهمیت موضوع ترس های غیر منطقی و لزوم تشخیص ترس منطقی از غیر منطقی، در این جلسه نوآموزان به بررسی ترس از تنها خوابیدن، منطقی یا غیر منطقی بودن این ترس و بیان تجارب خود پرداختند. نو آموزان از طریق مشاهده ی فیلم آموزشی، این با این ترس و نحوه ی کنار آمدن با آن آشنا شدند و سپس از طریق نقاشی، زیبایی های شب را به تصویر کشیدند. با توجه به ضرورت آموزش نحوه ی مقابله با ترس ناشی از زلزله، آموزش های لازم در این خصوص نیز در کلاس ارایه شد و لازم است والدین عزیز نیز با حفظ آرامش خود و انجام اقدامات مناسب، نحوه ی مقابله ی مؤثر را به کودک بیاموزند.

پایه ی اول

در ادامه ی فعالیت مربوط به جلسه ی قبل، دانش آموزان نتایج آزمایش خود را در کلاس مشاهده و بررسی کردند و در مورد ارتباط آن با درس مهارت های زندگی گفت و گو کردند. در ادامه از طریق پخش فیلم، دانش آموزان نتایج تحقیق خود را با سایر تحقیقات نیز مقایسه کردند و از طریق آن، تأثیر و اهمیت کلمات بر خود و دیگران را به خوبی درک کردند.

پایه ی دوم و سوم

با توجه به مسأله ی مهم خودمراقبتی و ضرورت آشنایی دانش آموزان با حریم شخصی، اعضای خصوصی بدن و نحوه ی مراقبت از آن ها، در این جلسه مفاهیم زیر از طریق کاربرگ، مشاهده ی فیلم و بحث و گفت و گو مورد بررسی قرار گرفت. در این زمینه دانش آموزان ضمن شناخت نواحی خصوصی بدن با مفهوم مالکیت جسم آشنا شدند و یاد گرفتند که لازم است  با چه رفتارهایی حریم شخصی خود را معین و دیگران را ملزم به رعایت آن کنند. در ادامه دانش آموزان به طرح سؤالات خود پرداختند و ابهامات خود در این زمینه را حل کردند.

پایه ی چهارم، پنجم و ششم

باتوجه به اهمیت دقت و تمرکز به عنوان مؤلفه ای کلیدی در یادگیری، در این جلسه دانش آموزان به صورت عملی با روش های افزایش دقت و تمرکز آشنا شدند و آن ها را در کلاس تمرین کردند. همچنین برای افزایش اثربخشی این روش ها، لازم است دانش آموزان به تمرین روزانه ی روش ها در قالب بازی نیز بپردازند.