به نام خداوند مهربان

گزارش مهارت های زندگی (جلسه سوم) ۱۹/۷/۱۳۹۶

پیش دبستان: نوآموزان پیش دبستان در این جلسه به انجام فعالیت دقت و تمرکز از طریق حل ماز پرداختند و با توجه به موضوعیت بهداشت روان در این هفته، از طریق نقاشی به بررسی این مساله پرداختند که چگونه می توانند با فکرهای زیبا، حال بهتری داشته باشند.

پایه ی اول: دانش آموزان کلاس اول در این جلسه ضمن پرداختن به فعالیت های مرتبط با دقت و تمرکز، به ساخت دیوار دوستی از طریق نقاشی موارد مرتبط پرداختند و به بحث و تبادل نظر در مورد رفتارهای کمک کننده به دوستی پرداختند.

پایه ی دوم: با توجه به محوریت مسایل دوستی در این سن، دانش آموزان به طراحی و ایده پردازی در مورد نمایشی با محوریت دوستی پرداختند که ضمن پوشش دادن موارد مربوط به این مولفه، به تقویت همکاری بین آن ها نیز منجر خواهد شد. همچنین فعالیت های دقت و تمرکز نیز در خلال جلسه بر اساس روال معمول، پیش رفت.

پایه ی سوم: در این جلسه دانش آموزان از طریق فعالیت های گروهی کلاسی به تقویت مولفه ی دوستی و همکاری پرداختند و از طریق انجام تحقیق گروهی در این زمینه، سعی دارند تا به سوالات مهم در مورد مساله دوستی پاسخ دهند.

پایه ی چهارم: با توجه به نقش اساسی دقت و تمرکز در پیشرفت تحصیلی، در این جلسه فعالیت های مربوط به رشد این دو مولفه آغاز شد. همچنین در جهت آشنایی بیشتر دانش آموزان با مولفه های بهداشت روان، دانش آموزان با مولفه ی امید آشنا شدند و انتظار می رود بتوانند برداشت های خود از نقش امید در زندگی را در قالب انشا و یا متن بنویسند.

پایه ی پنجم و ششم: دانش آموزان در این جلسه به بررسی چندین مساله مهم در مولفه ی دوستی پرداختند. انتظار می رود پس از این آموزش ها دانش آموزان بتوانند به نقش خود در پیشبرد دوستی ها واقف شوند و با بهبود رفتارهای خود، دوستی های خود را بهبود دهند. همچنین کار کردن بر ویژگی های منفی خود یکی از عواملی است که می تواند بهبود روابط بین فردی را به دنبال داشته باشد و در کلاس مورد بحث قرار گرفت.