به نام خدا 

اول
مدیریت هیجانات ناخوشایند و ابراز واکنش مناسب اهمیت زیادی دارد. در هیجان خشم باید قبل از ابراز آن با صبر و فکر واکنش مناسبی نشان داد. هم چنین در مورد احساس نگرانی فکرهای نگران کننده را با فکرهای آرام جایگزین کرد. با فعالیت نمایشی و فیلم این موارد را تمرین کردند. در ادامه بازی دقت برای پرورش حافظه و توالی انجام دادند. هم چنین فیلمی در مورد مدیریت هیجانات دیدند و در مورد واکنش مناسب نکاتی یاد گرفتند.
دوم
در راستای آموزش جلسه گذشته افکار نگران کننده و آرام کننده را مرور کردند و بر روی برگه ای آن ها را نوشتند. در انتها در کاربرگ دقت اشکال پنهان را پیدا کردند.
سوم
صبر یعنی واکنش در بهترین فرصت نه اولین فرصت. دانش آموزان داستانی با موضوع رفتارهای صبورانه شنیدند و در ماز صبر آن رفتارها را یادداشت کردند.
چهارم
کلام راه مهم برقراری ارتباط می باشد. در ارتباط کلامی در لحن و نحوه صحبت باید اصولی را رعایت کرد. با مثالی با نحوه صحیح صحبت کردن آشنا شدند و فیلمی با موضوع دوست داشتن ویژگی های خود تماشا کردند و در انتها با هدف پرورش خلاقیت یک سری تصویر نا تمام را کامل کردند.
پنجم
تفکر در مورد جنبه های مختلف اتفاقات باعث پرورش تفکر انتقادی می شود. دانش آموزان با تماشای فیلمی با این مهارت بیشتر آشنا شدند و با انجام بازی یک کلاغ چهل کلاغ جمله ای را به هم انتقال دادند. در ادامه در مورد درستی جمله سوال شد و به فکر فرو رفتند. هدف از این بازی این بود که باید در مورد مطالبی که رد و بدل می کنیم به خوبی فکر کنیم. در انتها با یک سری کلمات داستان خلاقی ساختند.
ششم
شیوه های مختلف طبقه بندی اطلاعات‌ وجود دارد و خلاصه نویسی یکی از این شیوه ها می باشد. خلاصه نویسی به درک بهتر اطلاعات کمک می کند. هم چنین یادگیری و یادآوری را بهبود می بخشد. یادداشت برداری، حاشیه نویسی، علامت گذاری، دسته بندی از انواع خلاصه نویسی می باشد. با مثال هایی در مورد خلاصه نویسی بیشتر آشنا شدند و در ادامه با کلمه های نا مرتبط داستان های جالبی نوشتند.