به نام خدا

گزارش هفته ( ۱۴ الی ۱۸ دی )

ریاضی :

فصل ۴ درس تقارن و مختصات ،کامل تدریس شد . و تمرینات نیز توسط دانش آموزان حل شد .

مرور فصل نیز کامل حل شد .  نمونه سوال برای حل در منزل داده شد . چند  نمونه نیز برای تمرین بیشتر در کلاس به صورت آزمونک در کتاب و در دفتر حل شد .

مطالعات اجتماعی :

درس ۱۰( چه عواملی موجب گسترش علوم و فنون در دوره اسلامی شد؟ ) کامل تدریس شد و آزمون دوره ای  گرفته شد . سپس درس ۱۱ (اصفهان نصف جهان ) و قسمتی از درس ۱۲ (چرا فرهنگ و هنر در دوره ی صفوده شکوفا شد ؟ ) تدریس شد . لازم به ذکر است در روز های تعطیل دانش آموزان این دو درس (۱۱ و ۱۲ ) را مطالعه کرده و یاد گرفته بودند . تدریس و ادامه درس ۱۲ به هفته ی اینده موکول شد .

فارسی:

تمرین‌های هفته قبل در دفتر بچه‌ها ملاحظه و در کلاس حل شد.مطالب مربوط به فعل ماضی مرور و بازآموزی شد.این مبحث برای سطوح بالاتر و آمادگی تیزهوشان یا آزمون‌های ورودی مدارس تدریس میشود.انشا تعدادی از دانش‌آموزان توسط خود آنها قرائت شد و نکاتی برای بهتر شدن نوشته‌ها با اصول نگارش تدریس شد.متن درس‌ رنج‌هایی کشیده‌ام که مپرس روخوانی شد و به لغات مهم و هم‌خانواده‌ها اشاره شد.آموزش قواعد هم‌خانواده‌ها نیز برای سطوح بالاتر به دقت آموزش داده شده‌.شعر حفظی تدرس شد و پرسش حفظی از دانش‌آموزان انجام شد.هم‌چنین شعر حفظی معنی شد که رونویسی از شعر و نوشتن معنی به زبان خود جز تمارین آن‌ها قرار گرفت.کاربرگی هم برای تثبیت دانش زبانی در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته که روز شنبه آن را حل خواهیم کرد.از اولیا خواهشمندم برای بهتر شدن لحن شعرخوانی بچه‌ها به آنها موقع خواندن صفحه دوم کاربرگ با حوصله توجه کنند

ریاضی پیشرفته:

حل کاربرگ از اعداد اعشاری و آزمون از آن

قران:

تا صفحه ۴۱ درس داده شد.

هدیه های اسمان:

تا صفحه ۵۷ تدریس شد

علوم:

در ادامه تدریس زمین پویا دانش اموزان نمونه هایی از کوه آتشفشان انجام دادند بررسی تخم مرغ و شباهت لایه های آن با زمین ارائه های دانش اموزان و‌همچنین ارائه کار پژوهششان زا داشتیم..