به نام خدا

گزارش هفته (از ۷ الی ۱۱ آذر )

ریاضی :

تقسیم اعشاری (اعشار در مقسوم و مقسوم علیه ) تکرار و تمرین شد . سپس مرور فصل صفحه ۶۰ و ۶۱ توسط دانش آموزان حل شد . و فصل ۴ درس مرکز تقارن و تقارن مرکزی تدریس شد . محور مختصات تدریس شد و تمرین داده شد ادامه تدریس و حل تمرینات محور تقارن به هفته آینده موکول شد . (تا صفحه ۷۶)

اجتماعی :

درس ۹ (پیشرفت های علمی مسلمانان ) مرور شده سپس درس ۱۰ (چه عواملی موجب گسترش علوم و فنون در دوره ی اسلامی شد؟ ) تدریس شد .

فارسی:

ما شنبه را با فال حافظ شروع کردیم.البته میخواستیم هفته قبل به مناسبت یلدا چنین کنیم که میسر نشد.بعد از برداشتن ابیات حافظ شعرها خوانده و معنی شد.این خیلی مهم است که حافظ را برای بچه‌ها شرح کنیم.اگر حافظ‌خوانی برای بچه‌ها دشوار است کافی است از آن‌ها بخواهید لغات دشوار را از واژه‌نامه پیداکرده و البته به یکی دو بیت بسنده کنند تا به خواندن آن مشتاق‌ شوند.ما این هفته همین کار را کردیم و دانش‌آموزانی که بیت‌های خود را خواندند به خوبی از عهده این کار برآمدند.

و اما در بخش آموزش کتاب درسی با تکمیل قسمت‌های باقی‌مانده از درس قبل، درس ۹ را شروع کردیم.ما از قبل شیوه ساختن کلمات هم‌خانواده را آموزش داده بودیم و لغات درس ۹ را برمبنای همان روش‌ها بررسی و معنی کردیم

علاوه بر این اطلاعاتی درباره دهخدا، محمدمعین و معانی ادبی درس صحبت کردیم.

همچنین تعدادی از سوالات تمارین تستی در کلاس حل شد و دانش‌آموزان سوالات دیگری هم دریافت کردند که روز شنبه حل خواهیم کرد.

‌ریاضی پیشرفته:

فعالیت عملی ارتباط قطر و محیط در حیاط

قران:

تا صفحه ۳۷ درس داده شد.

هدیه های اسمان:

درس نهم داده شده است.

علوم :
با توجه به تعطیلی های آلودگی هوا ‌ و‌طی هماهنگی هایی که با اولیا محترم داشتم در اولین روز بعد تعطیل پرسش شفاهی از اول کتاب تا جایی که تدریس شده یعنی پایان فصل ۴ پرسش شفاهی از تک‌تک دانش اموزان داشتیم که هم مرور و‌یاد آوری شود
روز بعد آزمون کتبی هم از همه گرفته شد
‌روز بعد تدریس فصل ۵ زمین پویا با ادامه توضیحات من بچه ها ارائه هایشان شروع شد