به نام خدا

گزارش هفته (از ۱۸ الی ۲۱ آبان )

ریاضی :

تمرینهای صفحه ۲۸ الی ۳۰ که قبلا در منزل حل شده بود در کلاس توسط دانش آموزان حل و توضیح کامل داده شد . سپس حل تمرینهای کسرهای مساوی با صورت یا مخرج نا معلوم از روش جدید کلاس ششم تدریس شده و تمرینات آنها نیز توسط دانش اموزان حل شد . (صفحه ۳۰ ) تقسیم کسرها با مخرج های مساوی نیز تدریس شد . ادامه و حل تمرینها نیز به هفته آینده موکول شد .

(تمرینها تا صفحه ۳۵ در منزل حل شده که به مرور در کلاس حل خواهد شد . )

اجتماعی :

آزمونک درس ۵ (عوامل موثردرکشاورزی تصحیح و تحویل دانش آموزان داده شد ) درس ۶ (محصولات کشاورزی از تولید تا مصرف ) تدریس شد . بحث و گفتگو در باره فعالیت ها به هفته آینده موکول شد .

(نقشه صفحه ۲۷ توسط دانش آموزان ۲/۶تهیه و بصورت کار گروهی در کلاس ارایه شد . کلاس ۱/ ۶هفته آینده ارایه خواهند داد .)

فارسی:

هفته قبل, درس هفت خان رستم را کامل کردیم.این درس توضیحات گسترده ای درباره اسطوره ها, مبالغه و کنایه داشت که عملا روند تدریس به طول انجامید اما در مجموع با توجه به استقبال دانش آموزان از مطالب مذکور امیدوارم زمینه ای باشد برای مطالعه خارج از کتاب آنها در زمینه داستان های شاهنامه.

ما در حین تدریس از روی متن درس هفت خان رستم مباحث نهاد و گزاره را تمرین کردیم.این شیوه یکی روش های بسیار خوب برای تمرین مباحث این چنینی است.یعنی دانش آموزان از متن خود کتاب -و اگر خوش ذوق تر باشند از متن دیگرکتاب ها, مجلات و روزنامه ها- دانش های زبانی و ادبی را تمرین کنند.

ما علاوه بر  تدریسِ مطالب درس پنجم به فعالیت های ادبی دیگر نظیر نقد و بررسی متون ادبی و شعر و داستان خود دانش آموزان پرداختیم و به پیشنهاد خوب یکی از آن ها, میخواهیم نامه نگاری را به شکلی واقعی تمرین کنیم.چگونگی اجرای این مطلب در جلسات بعدی و بعد از مشورت با مدیریت مدرسه تبیین خواهد شد.

هدیه های آسمانی:

ازمونک درس ششم، پخش کارتون پیامبران

قرآن:

تا صفحه ۲۳  تدریس شد.

ریاضی ‌پیشرفته:

حل مسائل کسر ، آزمون سودوکو

علوم:

ادامه فصل سوم با بیان ویژگی های فلزات همراه با انجام آزمایشات مربوطه ارائه تحقیق در این مورد از طرف اکثریت دانش اموزان

بازی فکری:

در این کلاس در تمامی پایه ها ابتدا بازی اکتشاف انجام شد سپس بازی توپ ها در سبد