به نام خدا

گزارش هفته دوم (شنبه ۶ مهر الی چهار شنبه ۱۰ مهر)

ریاضی :

درس الگوهای عددی تمرین و تکرار شد سپس برای یادآوری تمرینهای اعداد زوج و فرد توسط دانش اموزان حل شد و مضربهای اعدا د ۳  و ۵ یاد آوری شد . (از صفحه ۲  تا ۶ )

از صغحه ۷ یاد آوری عدد نویسی نیز اعداد  تا مرتبه میلیون و میلیارد تمرین و یادآوری شد .

مطالعات اجتماعی :

پس از تمرین و یادآوری فصل اول (دوستان ما ) و درس ۱ (دوستی ) آزمونک گرفته شد. که پس از تصحیح در هفته آینده اشکالات مرور و برطرف خواهد شد .

قسمت اول درس آداب دوستی تدریس و بحث و گفتگو شد و در هفته آینده ادامه داده خواهد شد .

هدیه های آسمان : درس اول تدریس شد

قرآن : درس اول تا صفحه ۳

ریاضی پیشرفته : کاربرگ در کلاس از قسمت الگوهای عددی حل شد و ازمون گرفته شد.

ادبیات :

روز اول مهر به خوش و بش های همیشگی و البته آشنایی گذشت.بچه ها اکثرا همدیگر را میشناختند پس این آشنایی بیشتر برای من بود.در این آشنایی من هم اسم بچه ها را پرسیدم و هم ازشان خواستم هرکسی فکرش را هم بگوید و اتفاقا چقدر هم خوب و صادقانه تصورات خود را از درس فارسی گفتند.من در هر توصیف نکاتی را به تصور هرکس اضافه کردم و بچه ها به این باور رسیدند که میتوانند خودشان معانی را درک کنند.ستایش و درس اول کتاب با همین خودباوری تدریس شد.بیت ها را من میخواندم و بچه ها نظرشان را میگفتند و اتفاقا نظرشان همان معنی شعر بود.من فقط پیرامون بیت مثال میزدم یا گاهی اشتباه بچه ها را برطرف میکردم.

در هفته اول بچه ها یاد گرفتند ادبیات جور دیگر دیدن, شنیدن, نفس کشیدن,چشیدن, لمس کردن و فهمیدن است.ادبیات جور دیگر حرف زدن است و بچه ها هفته اول یاد گرفتند ادبیات را از اصل باید جور دیگری بخوانند

مهارت :

در این هفته مانند هفته ی گذشته در کلاس ها ی باقی مانده (کلاس ها به صورت یک هفته در میان تشکیل می شوند) بازی اسم فامیل انجام شد و در کلاس اول نقطه بازی انجام شد

علوم : 

شروع فصل ۱ شهاب سنگ ها با انجام دست ورزی در مورد شهاب سنگ و ارائه تحقیق و‌عکس و‌فیلم از شهاب سنگ ها