به نام خدا 

گزارش هفته ( ۱۶ الی ۲۰ آذر )

ریاضی  :

پس از مرور و تمرین جمع و تفریق و ضرب کسری  (اعداد مخلوط ) بخش تقسیم کسری  تدریس شد . تمرینها در منزل حل شد  و سپس توسط دانش آموزان در کلاس نیز حل شده و تذکرات لازم داده شد .

ضرب عدد های مخلوط تدریس شده بود و اینهفته پیدا کردن مساحت از راه ضرب عدد های مخلوط تدریس شده ، نمونه هایی در کلاس حل شد و نمونه هایی هم برای حل در منزل داده شد . حل تمرینهای منزل در کلاس به هفته آینده موکول شد .

اجتماعی  :

از درس جمعیت ایران آزمون دوره ای گرفته شد .و تصحیح شده تذ کرات  لازم داده شد .  سپس درس ۸ ( راهها و حمل و نقل ) تدریس شد . لازم به ذکر است که تدریس درس ۸ ( راهها و حمل و نقل )  قبل از درس ۶ و ۷ تدریس شده و تدریس این درسها به هفته آینده موکول شده است )

فارسی:

با تکمیل معنای شعر حفظی و مشخص کردم لغات املایی مهم از درس هشتم دانش آموزان برای ارائه درس هفت یعنی درس آزاد آماده شدند.درس آزاد به صورت گروهی و تهیه گزارش انجام گرفت.هدف از کار گروهی تحقق یکی از اصول آموزشی mbe یعنی همان توجه به نیاز  اجتماعی دانش آموزان در یادگیری است.به همین منظور اسامی گروه ها به صورت قرعه کشی انتخاب شد تا دانش آموزان بتوانند نظرات گوناگون و حتی مخالف را بپذیرند و در نهایت کاری ارائه دهند که مورد قبول همه اعضا و خودشان باشد.

دانش آموزان یک روز قبل از ارائه گزارش تحقیقات خود فرصت داشتند مطالب را با یکدیگر هماهنگ کنند و روز بعد هر گروه مطالب خود را در قالب روزنامه دیواری ارائه کردند.

در پایان هفته نیز تمارینی از کتاب نگارش درس هشتم انجام شد.

هدیه های آسمانی :

تدریس درس ششم، پرسش شفاهی درس پنجم

قرآن:

تا صفحه ۳۲ درس داده شد، ازمون از لغات و معانی ، شرکت در نماز جماعت

ریاضی پیشرفته:

حل مسائل کتاب کار سلام قسمت کسر

علوم:

در ادامه مبحث هفته گذشته در مورد فسیل ها مشاهده اثر دست بر روی گل خشک شده با ذره بین توسط تک تک دانش اموزان و‌تفاوت اثر دست بر روی گل و دست واقعی خودشان ‌و دادن کاربرگ در همین مبحث